آیفون 6 اس دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K دارد

چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
دقایقی پیش نسل جدید آیفون‌های اپل معرفی شد. آیفون ۶ اس  و ۶ اس پلاس همراه با دوربین جدیدی روانه‌ی بازار خواهند شد که تغییراتی زیادی را به خود دیده است. رزولوشن سنسور جدید مورد استفاده توسط اپل ۱۲ مگاپیکسل است.
تبلیغات

اپل در جریان کنفرانس خود نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را معرفی کرد که یکی از تغییرات و به عبارتی بهبودهای صورت گرفته در آن بهره‌گیری از سنسور جدید در این گوشی هوشمند است. اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس دوربین جدیدی را مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مورد استفاده قرار داده است.

اپل در آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس از دوربینی بهره گرفته که در آن پردازش رنگ‌ها و همچنین کیفیت کلی تصویر بسیار افزایش یافته است. آیفون ۶ اس به واسطه‌ی بهره‌گیری از دوربین جدید، قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 4K را نیز دارا است.

اپل در دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده است. همانطور که پیش از این در شایعات مرتبط با آیفون نیز اشاره شده بود، در زمان ثبت تصاویر سلفی، صفحه‌ی نمایش به جای فلاش ال‌ای‌دی انجام وظیفه کرده و با روشن کردن محیط روبروی دوربین سلفی، امکان ثبت تصویر روشن‌تری را فراهم می‌کند.

دوربین جدید نیز همچون نسل پیشین بصورت یک‌دست و هم سطح با سطح پشتی بوده و همچنین شاهد برآمدگی پشتی در قسمت دوربین هر دو نسخه‌ از آیفون هستیم.

در مقایسه با نسل پیشین آیفون، دوربین جدید از نظر تعداد پیکسل‌ها با افزایشی ۵۰ درصدی روبرو شده است. باید به این نکته اشاره کرد که علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی تعداد پیکسل‌ها، پیکسل‌های مخصوص فوکوس نیز با افزایشی ۵۰ درصدی همراه شده‌‌اند.

اپل در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود از ویژگی 3D Touch Display استفاده کرده است که این قابلیت ویژگی‌های جدیدی را در برای بکارگیری دوربین در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ویژگی جدید که با بهره‌گیری از 3D Touch Display در آیفون در دسترس است، Live Photos نام دارد. در زمان عکاسی دوربین آیفون لحظاتی پس از فشار دادن کلید شاتر روی صفحه‌ی نمایش نیز به ثبت تصاویر می‌پردازد، در صورتی که پس از پایان یافتن فرایند انکشت خود را روی صفحه‌ی نمایش و تصاویر به آرامی فشار دهیم، مجموعه‌ی تصاویر ثبت شده به آرامی به همراه صدا پخش خواهند شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات