بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2015

جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
مطالعه 8 دقیقه
در نمایشگاه ایفای امسال شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند بسیاری بودیم که در رده‌های مختلف عرضه می‌شوند و سعی در جلب نظر علاقمندان دارند؛ اما بهترین گوشی‌های معرفی شده در این نمایشگاه بزرگ کدام‌ها بودند؟ با زومیت همراه باشید تا مروری بر برترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در ایفای ۲۰۱۵ داشته باشیم.
تبلیغات

در نمایشگاه ایفای امسال سامسونگ برخلاف روال سال‌های گذشته گوشی جدیدی برای معرفی نداشت اما سایر شرکت‌ها حضور فعالی داشتند و سعی کردند تا بهترین‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه لوازم الکتریکی دنیا قرار دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری بر بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده داشته باشیم.

خانواده‌ی اکسپریا زد ۵ سونی

xperia z5 premium zoomit

مطالب مرتبط:تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به اکسپریا زد 5 کامپکت سونی تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به تلفن اکسپریا زد 5 پریمیوم سونی تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به اکسپریا زد 5 سونی اختصاصی زومیت: مقایسه دوربین اکسپریا زد 5 سونی با گلکسی اس 6 سامسونگ

سونی امسال یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌های نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ را برگزار کرد و در طی آن از سه گوشی جدید خود با نام‌های اکسپریا زد ۵، زد ۵ کامپکت و زد ۵ پریمیوم پرده‌ برداشت. هر سه گوشی جدید سونی مجهز به حسگر اثر انگشت شده و دوربینی با کیفیت دارند.

اکسپریا زد ۵ پرچمدار جدید سونی است. این گوشی مجهز به نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن 1080p است.

با وجود چالش‌های زیادی که شرکت‌های تولید‌کننده محصولات هوشمند با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ داشتند، سونی به این پردازنده اعتماد کرده و از آن در اکسپریا زد ۵ به همراه ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره برده است. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه قابلیت افزایش حافظه با کارت حافظه خارجی تا ۲۰۰ گیگابایت در اکسپریا زد ۵ وجود دارد.

 اکسپریا زد ۵ پریمیوم با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی خود اولین گوشی هوشمندی است که دارای صفحه نمایش با رزولوشن 4K است. 

مطالب مرتبط: اکسپریا زد 5 پریمیوم سونی معرفی شد؛ نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 4K و 3 گیگابایت رم اکسپریا زد 5 کامپکت سونی معرفی شد؛ اسنپدراگون 810 و فوکوس خودکار در 0.03 ثانیه اکسپریا زد5 سونی رسما رونمایی شد: دوربین 23 مگاپیکسلی، سریع‌ترین فوکوس خودکار و عمر باتری طولانی

از جمله مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، ۳ گیابایت رم از نوع LPDDR4 و دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اشاره کرد که گشودگی f/2.0 داشته و در کمتر از ۰.۰۳ ثانیه بر روی سوژه مورد نظر فوکوس می‌کند. دوربین جدید سونی توانایی ضبط ویدئو بدون لرزش با فناوری جدید SteadyShot را دارد.

باتری زد ۵ پریمیوم ظرفیت ۳۴۳۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته و سونی قول دوام باتری به مدت دو روز را به علاقمندان داده است.

اکسپریا زد ۵ کامپکت نیز مشخصات یک پرچمدار را در ابعاد کوچک خود جا داده و صفحه نمایش ۴.۶ اینچی دارد. این گوشی هوشمند از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، دو گیگابایت حافظه‌ی رم و قابلیت ضد آب بدون بهره‌گیری از پوشش برای درگاه‌ها است. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی این گوشی هوشمند را می‌توان از طریق میکرو SD تا ۲۰۰ گیگابایت افزایش داد. سونی مدعی است که با یکبار شارژ این گوشی می‌توان آن را تا دو روز مورد استفاده قرار داد. رزولوشن صفحه‌ی نمایش ۴.۶ اینچی اکسپریا زد ۵ کامپکت 720p است.

میت اس هواوی

میت اس هواوی

مطالب مرتبط:هواوی Mate S را رسما معرفی کرد تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به تلفن Mate S هواوی در IFA 2015

میت اس هواوی بسیار خوش ساخت بوده و دارای بدنه‌ای تمام فلزی است. اندازه‌ی ۵.۵ اینچی این گوشی آن را در خانواده‌ی فبلت‌ها قرار می‌دهد اما نکته‌ی جالب در این گوشی، بهره‌گیری آن از فناوری مشابه فورس تاچ است که عملکرد بسیار خوبی داشته و کاربردهای زیادی نیز دارد.

اکسون الیت زد‌تی‌ای

اکسون الیت ZTE

مطالب مرتبط:زد تی ای گوشی هوشمند Axon Elite را معرفی کرد تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به تلفن Axon Elite زد تی ای در IFA 2015

زد تی ای اکسون الیت را در کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا از ۲۴ سپتامبر با قیمت ۴۱۹ یورو روانه‌ی بازار خواهد کرد. البته این گوشی‌ هوشمند در ادامه‌ی راه در کشورهایی نظیر ترکیه، تایلند و روسیه نیز عرضه خواهد شد.

اکسون الیت را می‌توان از طریق سه حالت بیومتریک آنلاک کرد که شامل سنسور اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم و همچنین از طریق صدای کاربر است. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی از نوع TFT، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۱۰، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد. ظرفیت باتری این گوشی هوشمند ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت است و می‌توان آن را از طریق QuickCharge نیز شارژ کرد.

وایب اس ۱ لنوو

VIBE S1 01

مطلب مرتبط:معرفی رسمی Vibe S1 لنوو؛ اولین گوشی با دو دوربین در جلوی دستگاه

وایب اس ۱ لنوو اولین گوشی است که با دو دوربین در قسمت جلوی دستگاه رونمایی می‌شود و امکان استفاده از افکت های زیبا و جذاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی در جلوی خود به یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ۲ مگاپیکسل مجهز شده است.

سنسور ۸ مگاپیسکل به عنوان دوربین اصلی عمل می‌کند و دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی برای ایجاد عمق یا ایجاد تصویر پس‌زمینه و استفاده از افکت‌های مختلف روی آن کاربرد دارد. همچنین می‌توانید به گونه‌ای تصویر سلفی خود را با عکس پس‌زمینه مطابقت دهید که واقعی به نظر برسد و به همه بگویید من و برج ایفل، همین الان یهویی!

Predator 6 ایسر

Acer Predator 6 1441630097 0 0

مطالب مرتبط:ایسر از گوشی هوشمند مخصوص بازی با پردازنده ۱۰ هسته‌ای رونمایی کرد

ایسر در جریان کنفرانس خود در IFA 2015 به معرفی یک گوشی هوشمند عجیب با نام Acer Predator 6 پرداخت.

ایسر نام گیمینگ را روی این محصول گذاشته است. این محصول که طراحی جالب با رنگ قرمز دارد، از یک پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای ساخت مدیاتِک و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. علاوه بر این موارد، گوشی جدید ایسر دارای موتورهای لرزش دوگانه و نمایشگر ۶ اینچی است. سیستم‌عامل این گوشی هوشمند اندروید خواهد بود و از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد

Jade Primo ایسر

acer jade primo 02

مطالب مرتبط:ایسر تلفن Jade primo را با امکان تبدیل به پی‌سی ویندوزی معرفی کرد

ایسر اولین تلفن پی‌سی ویندوز ۱۰ خود را در کنفرانس اختصاصی‌اش در IFA 2015 معرفی کرد. Jade Primo تلفن هوشمندی مبتنی بر ویندوز ۱۰ است که با استفاده از قابلیت Continuum مایکروسافت می‌تواند به یک پی‌سی ویندوزی تبدیل شود. این دستگاه به همراه لوازم جانبی متنوع شامل داک، کیبورد و ماوس بی‌سیم ارائه می‌شود.

تلفن‌های دوقلوی ایسر Liquid Z330/M330

Acer Liquid M330

گوشی‌های ایسر Liquid Z330 و Liquid M330 دوقلو هستند و فقط در سیستم‌عامل خود تفاوت دارند. یکی از این دستگاه‌ها به اندروید ۵.۱ مجهز شده و دیگری به ویندوز ۱۰.

هر دو تلفن از سخت‌افزار مشابهی بهره می‌برند. پردازنده‌ی سطح پایین اسنپدراگون ۲۱۰ به همراه ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل ، از مشخصات سخت‌افزاری این دو دستگاه است.

گوشی OneTouch Pop Up و Pop Star آلکاتل

alcatel2

مطالب مرتبط:آلکاتل از دو گوشی OneTouch Pop Up و Pop Star با امکان سفارشی‌سازی قاب پشت رونمایی کرد

گوشی پاپ‌استار در دو نسخه‌ی 3G و 4G به فروش خواهد رسید. نسخه 3G این گوشی به یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای MT6580 مدیاتک با فرکانس کاری ۱.۳ گیگاهرتزی، ۱ گیگابات رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی، نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن HD، باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل مجهز شده است.

مدل 4G این گوشی نیز از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای MT6735P مدیاتک با فرکانس کاری ۱ گیگاهرتز و معماری ۶۴ بیتی، ۱ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت فضای داخلی با امکان پشیتبانی از کارت حافظه‌ی خارجی، باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسل و دوربین خودگرفت (سلفی) ۵ بهره می‌برد.

اما گوشی پاپ‌آپ که در بین این سه مدل نمونه‌ی قوی‌تر به شمار می‌رود دارای یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۰ با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسل است. این گوشی در رنگ‌های سیاه، آبی، نارنجی، سفید و قرمز عرضه می‌شود.

البته نکته جالب در مورد گوشی‌های جدید آلکاتل امکان سفارشی‌سازی بدنه‌ی آنها است.

Idol 3C آلکاتل

آلکاتل وان تاچ

مطالب مرتبط:آلکاتل گوشی هوشمند پرچم‌دار Idol 3C را معرفی کرد

گوشی هوشمند جدید آلکاتل که می‌توان آن را نسخه‌ا‌ی بروز شده از پرچم‌دار سال قبل به حساب آورد، با نام Idol 3C عرضه خواهد شد. گوشی Idol 3C تنوع رنگی زیادی دارد و می‌توان قاب پشتی آن را به راحتی تعویض کرد.

از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه می‌توان به پردازنده ۶۴ بیتی اسنپ‌دراگون ۶۱۵ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 405 و حافظه رم ۲ گیگابایتی همراه با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات