اختصاصی زومیت: مقایسه دوربین اکسپریا زد 5 سونی با گلکسی اس 6 سامسونگ

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
مطالعه 7 دقیقه
سونی تمرکز ویژه‌ای روی دوربین اکسپریا زد 5 دارد و معتقد است بهترین تجربه‌ی عکاسی با موبایل را ارائه می‌دهد. بیایید این ادعا را راستی‌آزمایی کنیم.
تبلیغات

سونی در کنفرانس خود در نمایشگاه IFA برلین برگزار، از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد که یکی از مهم‌ترین اتفاقات این نمایشگاه بود. کازو هیرای در سخنانش تاکید ویژه‌ای روی دوربین این دستگاه‌ها داشت و معتقد بود خانواده اکسپریا زد ۵ کیفیت عکاسی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. او به سرعت فوکوس خودکار ۰.۰۳ ثانیه‌ای این تلفن اشاره کرد که در زمانی که خیلی فوری می‌خواهید از صحنه‌ای عکس بگیرید و اصطلاحا به شکار صحنه‌ها بپردازید، بسیار کاربردی است.

سونی در فوکوس خودکار اکسپریا زد 5 دو فناوری محبوب را با هم ترکیب کرده و آن را فناوری هیبریدی اتوفوکوس نامیده است. آنها برای افزایش دقت از فناوری تشخیص کنتراست و برای بهبود سرعت از فناوری تشخیص فاز استفاده کرده‌اند. همچنین برای بالا بردن سرعت عکاسی امکانی به نام Touch Capture به دوربین تلفن سونی اضافه شده که با استفاده از آن و با لمس صفحه، دستگاه فوکوس را انجام داده و سریعا عکس می‌گیرد. یعنی نیاز نیست ابتدا فوکوس را انجام دهید و بعد دکمه شاتر را بفشارید.

گفته می‌شود سونی از یک سنسور دوربین IMX 300 Exmor RS بهره گرفته که هنوز تایید نشده است. چیپ پردازشی به کار رفته در اکسپریا زد 5 به تازگی معرفی شده و با یک لنز عریض ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.0 برابر است.

سونی می‌گوید هر سه عضو سری اکسپریا زد 5 به یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که نسبت تصویر ۴ به ۳ دارند؛ ولی حقیقت جای دیگری است و ترفند پنهان این دوربین کمک می‌کند تا از نسبت تصویر ۱۶ به ۹ با رزولوشن بالا پشتیبانی شود. این ترفند در واقع استفاده از یک سنسور ۲۵ مگاپیکسلی است.

xperia z5vs gs6

نکته‌ی جالب دیگری که هیرای به آن اشاره کرد، قابلیت Clear Image Zoom است. این فناوری که قدرت سنسورهای سونی را با پردازش تصویر ترکیب کرده می‌تواند تا پنج برابر بزرگنمایی، تصویر را واضح و بدون نویز نگه دارد.

هیرای همچنین ادعا کرد سنسور ۲۳ مگاپیکسلی این تلفن می‌تواند در نور کم نیز تصاویر خوبی بگیرد.

نمایندگان زومیت در IFA 2015 توانسته‌اند با استفاده از این گوشی از نماهای مختلف عکاسی کنند تا کیفیت عکس‌های گرفته شده را در مقایسه با دوربین گلکسی اس 6 سامسونگ بسنجیم. اس 6 یکی از قدرتمندترین دوربین‌ها را در بین تلفن‌های هوشمند دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای مقایسه باشد.

تجربه‌ی نمایندگان زومیت نشان می‌دهد که کیفیت دوربین Xperia Z5 نسبت نسل قبلی، پیشرفت آشکاری داشته است. جزئیات به شکل بهتری نمایش داده می‌شود و نویز تصویر بسیار کمتر شده است. فوکوس خودکار واقعا خیلی سریع صورت می‌پذیرد و وقتی روی نقطه‌ای زوم می کنید، کیفیت تصویر بهتر از گذشته است. در ادامه می‌توانید تصاویر مقایسه‌ای را مشاهده کرده و قضاوت کنید. برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

تصویر زیر یک نمای باز با نور طبیعی است:

S6 Z5 cam comp 1

برش صدر در صد از تصویر قبلی:

دوربین اس 6 و زد 5

نمای نزدیک در نور طبیعی:

S6 Z5 cam comp 2

تصویری با جزئیات زیاد در نور طبیعی:

S6 Z5 cam comp 4

برش ۱۰۰ درصد تصویر قبلی:

S6 Z5 cam comp 13

تصویر دیگری در نور طبیعی:

S6 Z5 cam comp 5

تصویری از بافت در نور غیرطبیعی:

S6 Z5 cam comp 6

برش ۱۰۰ درصد عکس قبلی

S6 Z5 cam comp 14

عکس نمای نزدیک در نور طبیعی:

S6 Z5 cam comp 7

نمایی با جزئیات زیاد:

S6 Z5 cam comp 8

نمایی دیگر با جزئیات زیاد برای مقایسه‌ی دقت رنگ:

S6 Z5 cam comp 9

عکس با نور غیرطبیعی برای دقت رنگ و بازتاب نور:

S6 Z5 cam comp 10

نور غیر طبیعی در محیط بسته برای مشاهده جزئیات، رنگ‌ها و کنتراست:

S6 Z5 cam comp 11
S6 Z5 cam comp 12

برش ۱۰۰ درصد از متنی نوشته شده روی یک ستون در غرفه سونی:

S6 Z5 cam comp 17

دوربین جلو (سلفی یا خودگرفت):

S6 Z5 cam comp 3

برش ۱۰۰ درصد عکس قبلی:

S6 Z5 cam comp 16

نظرات خود را درباره کیفیت عکاسی دوربین گوشی سونی با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات