با 5 تلفن هوشمند مشهوری که از تراشه‌هایی اختصاصی و متفاوت از تراشه‌های کوالکوم و مدیاتک بهره می‌برند آشنا شوید

جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
اگر خواننده سایتهای فناوری باشید، بدون شک نامی آشناتر از اسنپدراگون کوالکوم و پردازشگرهای مدیاتک به گوشتان نخورده است و شاید نسبت به اسامی بیگانه دید مثبتی نداشته باشید. ولی تحقیقات بر روی محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمند سه ماهه دوم سال جاری نشان داده که قواعد بازی آنطور که به نظر می‌آید، نیست. با ما همراه شوید.
تبلیغات

 تحقیقات اخیر مؤسسه‌ی Strategy Analytics که بر روی صنعت تلفن‌های هوشمند در سه ماهه اخیر صورت گرفت، نشان می‌دهد که محبوبترین تلفن‌های هوشمند در این دوره دارای تراشه بر روی یک چیپ‌هایی (SOC) بوده‌اند که نه متعلق به سری اسنپدارگون کوالکوم بوده است و نه پردازشگرهای مدیاتک!

بر اساس این تحقیقات سامسونگ با استفاده از تراشه Exynos 7420 و جایگزین کردن آن به جای اسنپدارگون 810 در گلکسی اس 6 در کنار اپل که در این دوره با پرچمدارانی همچون آیفون 6 و آیفون 6 اس قله‌های بازار موبایل را درنوردیده است و هوآوی که پرچمدارش را با پردازشگر اختصاصی kirin همراه کرده بود، در صدر جدول محبوبترین‌ها بوده‌اند.

البته هنوز کوالکوم و مدیاتک قلب بسیاری از تلفن‌های هوشمند امروزی را تشکیل می‌دهند؛ ولی این موضوع که بزرگترین مهره‌های این بازار روی به تکنولوژی  اختصاصی خودشان آورده‌اند جای بحث و تامل بسیاری دارد.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات