اکسپریا زد5 سونی رسما رونمایی شد: دوربین 23 مگاپیکسلی، سریع‌ترین فوکوس خودکار و عمر باتری طولانی

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی بالاخره از اکسپریا زد ۵ رونمایی کرد. حالا پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان به گوشی‌های هوشمند سونی می‌توانند با جدیدترین پرچمدار این شرکت آشنا شوند. با زومیت همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به اکسپریا زد ۵ سونی داشته باشیم.
تبلیغات

همانطور که در پوشش زنده‌ی زومیت از کنفرانس سونی در نمایشگاه IFA 2015 مشاهده کردید، بالاخره اکسپریا زد ۵ سونی،  پس از انبوهی از شایعات برنامه‌ریزی شده رونمایی شد. تقریبا نکته‌ی ناگفته‌ای حداقل در بخش سخت‌افزار این گوشی ناگفته باقی نمانده بود. 

اکسپریا زد ۵ سونی مجهز به نمایشگر ۵.۲ اینچی با رزولوشن 1080p است و سونی وعده نمایشگری با کیفیت بالا را در اکسپریا زد ۵ داده است.

با وجود چالش‌های زیادی که شرکت‌های تولید‌کننده محصولات هوشمند با اسنپدراگون ۸۱۰ داشتند، باز هم سونی به این پردازنده اعتماد کرده و از آن در اکسپریا زد ۵ به همراه ۳ گیگابایت رم بهره برده است. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه قابلیت افزایش حافظه با کارت حافظه خارجی تا ۲۰۰ گیگابایت در اکسپریا زد ۵ وجود دارد.

سونی دوربین ۲۳ مگاپیکسلی را برای پرچمدار جدید خود برگزیده و با مجهز کردن اکسپریا زد ۵ به جدیدترین فناوری فوکوس هیبریدی و فوکوس خودکار تشخیص فازی در نظر دارد تا تجربه‌ی جدیدی از عکاسی را در اختیار کاربران قرار دهد. این دوربین سریع‌ترین فوکوس خودکار دنیا را با تنها ۰.۰۳ ثانیه زمان برای فوکوس در اختیار دارد. همچنین سونی دوربین ۵.۱ مگاپیکسلی را نیز در قسمت جلوی این گوشی هوشمند قرار داده است.  کازو هیرای مدیر عامل سونی مدعی است که این بهترین دوربینی است که تابحال گوشی‌های هوشمند سونی به آن مجهز بوده‌اند. این دوربین حاصل همکاری بین سونی موبایل و مهندسان دوربین سونی آلفا است. شما می‌توانید با این دوربین تصاویر و ویدیوهایی بدون لرزش بگیرید.

شاید بارزترین نکته در ظاهر اکسپریا زد ۵ استفاده از سنسور اثر انگشت در قسمت کناری این گوشی‌هوشمند باشد. پیش از این استفاده از سنسور اثر انگشت در پایین نمایشگر یا پشت گوشی را دیده بودیم؛ ولی استفاده در کنار گوشی کار جدیدی محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند در رنگ‌های سفید، سیاه، سبز و طلایی به بازار عرضه خواهد شد. سونی برای تامین انرژی مورد نیاز اکسپریا زد ۵ باتری ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته و مدعی است که این باتری تا ۲ روز پاسخگوی کار کاربر خواهد بود. اکسپریا زد ۵ دارای گواهی IP68 است و مانند نسل پیشین خود ضد آب و گرد و غبار است. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۴۶ در ۷۲ در ۷.۳ میلیمتر است.

 مشخصات فنی اکسپریا زد ۵ سونی

  • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ با چهار هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی از نوع Cortex A57 و چهار هسته‌ی ۱.۵ گیگاهرتزی از نوع Cortex A53 
  • صفحه نمایش ۵.۲ اینچ از نوع IPS LCD  با رزولوشن  1080p و تراکم پیکسلی 428 پیکسل در اینچ
  • پردازنده گرافیکی Adreno 430
  • 3 گیگابایت حافظه‌ی رم
  • حافظه داخلی ۳۲  گیگابایتی و پشتیبانی از درگاه کارت حافظه خارجی تا ۲۰۰ گیگابایت
  • دوربین 23 مگاپیکسل با فوکوس خودکار در ۰.۰۳ ثانیه
  • دوربین جلو ۵.۱ مگاپیکسل
  • وزن: ۱۵۴ گرم
  • ابعاد: ۱۴۶ در ۷۲ در۷.۳ میلیمتر
sony xperia z5 4.0
sony xperia z5 6.0
sony xperia z5 3.0
sony xperia z5 2.0

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات