با کلیدهای میان بر جی 4 ال جی آشنا شویم

دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
ال جی امسال نسل جدید گوشی هوشمند خود را با نام جی۴ و با بهره‌گیری از مشخصات سخت‌افزاری و ظاهر جدید روانه‌ی بازار کرد. در کنار استفاده از بدنه‌ی چرمی و صفحه‌ی نمایش خیره کننده، ال‌جی امکان اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها را با استفاده از کلیدهای میان‌بر ایجاد کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

 ال جی امسال گوشی هوشمند پرچمدار خود را با نام جی۴ معرفی کرد. این گوشی هوشمند علاوه بر بهره‌گیری از ظاهر چرمی و دوربینی که در مقایسه با نسل پیش بسیار تقویت شده، قابلیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. از جمله‌ی این قابلیت‌ها باید به اجرای اپلیکیشن‌ها و دسترسی به شماری از امکانات نرم‌افزاری از طریق کلیدهای میان‌بر اشاره کرد.

G4Shortcut 1
مقاله‌های مرتبط:

    یکی از قابلیت‌هایی که می‌توان از طریق کلید‌های میان‌بر به آن دسترسی پیدا کرد، اجرای اپلیکیشن دوربین و ثبت تصاویر در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن اپلیکیشن دوربین را اجرا کرده و تصویر مورد نظر خود را به ثبت برسانند، چراکه نیازی به باز کردن قفل گوشی یا روشن کردن صفحه‌ی نمایش نیست. قابلیت دیگری که می‌توان با این روش از آن استفاده کرد، امکان اجرای اپلیکیشن نوت‌برداری +QMemo است.

    چگونه از کلید‌های میان بر استفاده کنیم؟

    با استفاده از کلید‌های میان‌بر در جی۴ می‌توان دو اپلیکیشن را بصورت آنی حتی زمانی که صفحه‌ی نمایش خاموش و قفل است، اجرا کرد. برای استفاده از این دو اپلیکیشن باید به گونه‌ای که در ادامه توضیح می‌دهیم، عمل کنید:

    • برای اجرای اپلیکیشن دوربین کافی است تا کلید مربوط به کاهش حجم صدا را که در پشت گوشی قرار دارد، دو بار پشت سرهم فشار دهید. با استفاده از این راهکار می‌توان به سرعت از منظره‌ی مورد نظر عکس گرفت.برای اجرای اپلیکیشن +QMemo باید تا دوبار اپلیکیشن افزایش حجم صدا را در پشت گوشی فشار داد.

    البته باید به این نکته اشاره کرد که در صورت تنظیم شدن قفل روی جی۴، نمی‌توان تصاویر ثبت شده‌ی پیشین روی گوشی را مشاهده کرد، چراکه از نظر امنیتی نیز دسترسی به اطلاعات کاربر در زمان قفل بودن گوشی از این طریق چندان عاقلانه نیست. در زمان باز بودن قفل گوشی نیزاستفاده از این میان برها عملی نخواهد بود، یعنی نمی‌توان در زمان باز بودن قفل گوشی با فشردن کلیدهای مورد نظر به اپلیکیشن دوربین یا نوت برداری دسترسی پیدا کرد.

    تنظیم کلید‌های میان‌بر

    برای تنظیم مجدد یا غیرفعال کردن کلید‌های میان‌برکافی است تا از آدرس General>Personal>Shortcut Key در حالت قرار گرفتن تنظیمات بصورت تب، یا از آدرس System>Shortcut keys در حالت نمایش لیست، تغییرات مدنظر خود را ایجاد کنید.

    G4Shortcut 2

    با مراجعه به قسمت تنظیمات مورد اشاره می‌توان هر دو کلید میان‌بر را غیرفعال کرد. ال‌جی اجازه‌ی اجرای اپلیکیشن‌های دیگری را در زمان فشردن کلیدهای مورد اشاره نداده که شاید در صورت ایجاد چنین امکانی این ویژگی در جی۴ بیش از پیش دوست داشتنی و کاربردی‌تر می‌شد.

    چگونه Quick Shot را در جی۴ غیرفعال کنیم؟

    همانطور که اشاره کردیم با استفاده از کلید میان‌بر دوربین، یک تصویر همزمان با اجرای اپلیکیشن دوربین ثبت می‌شود که البته می‌توان این قابلیت را از طریق چک باکس نمایش داده شده در زمان اجرا غیرفعال کرد. در صورتی که توجه کرده باشید، استفاده از این ویژگی نتیجه‌ی چندان مناسبی ندارد، چراکه تصویر ثبت شده بدون دیدن صحنه‌ی مورد نظر از طریق صفحه‌ی نمایش، خروجی مناسبی را در اختیار کاربر قرار نداده و در نتیجه تصویر ثبت شده تار به نظر می‌رسد. در عوض می‌توان با اجرای سریع اپلیکیشن، منظره‌ی مورد نظر را از طریق اپلیکیشن دید و تصویر مورد نظر را ثبت کرد.

    نظر شما در مورد این قابلیت جی 4 چیست؟ به طور حتم امکان اجرای اپلیکیشن دوربین در کسری از ثانیه برای ثبت لحظاتی که زودگذر می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. با استفاده از این قابلیت می‌توان تصاویر بسیار جالب توجهی را ماندگار کرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات