ثبت بیش از ۱۲ میلیون پیش سفارش آیفون X در سه روز

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
در هفته‌ی ابتدایی آغاز پیش‌سفارش آیفون X، خریداران چینی بیشترین درصد سفارش را به خود اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

تحلیل‌گر مؤسسه‌ی Rosenblatt ادعا می‌کند که در سه روز اول پیش‌سفارش آیفون X، بین ۹ تا ۱۲ میلیون سفارش با قیمت پایه‌ی ۹۹۹ دلار ثبت شده است. جالب‌تر از همه این‌که ۶.۵ میلیون دستگاه از این سفارش‌ها مربوط به خریداران چینی است. به‌طور دقیق مشخص نیست که چه تعداد از این افراد هزینه‌ی کامل پیش‌سفارش را به‌صورت نقدی پرداخت کرده‌اند.

با این‌که امکان انصراف از خرید در هر زمانی قبل از تحویل محصول وجود دارد؛ اما سابقه نشان داده است که فروشنده‌های چینی به پیش‌سفارش‌های برنامه‌ریزی شده پایبندی خوبی دارند.

با وجود این سفارشات، زمان تحویل آیفون ۱۰ طولانی‌تر نخواهد شد و طبق اعلام اپل، این گوشی طی ۵ تا ۶ هفته به دست خریداران خواهد رسید؛ هر‌چند تحلیل‌گران در خصوص توانایی این شرکت در تحویل به‌موقع همه‌ی پیش‌سفارش‌ها تردید دارند. با در نظر گرفتن پیش‌بینی Rosenblatt مبنی بر تأخیر تحویل تا اوایل یا اواسط دسامبر، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری نسبت به سال‌های قبل به فکر انصراف از خرید خود بیافتند.

لازم به تأکید نیست که این اطلاعات بر پایه‌ی پیش‌سفارش‌های تنها سه روز هستند و احتمال بهتر یا بد‌تر شدن این ارقام وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات