شاید سونی در IFA 2015 سه دستگاه از سری اکسپریا زد 5 معرفی کند

پنج‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سونی به زودی در نمایشگاه IFA از پرچمدار جدیدش رونمایی می‌کند. بنا به آخرین گمانه‌زنی ها، ژاپنی‌ها پرچمدار جدید را در سه نسخه  با نام‌های اکسپریا زد 5، زد 5 کامپکت و زد 5 پریمیوم معرفی خواهند کرد.
تبلیغات

سونی در نمایشگاه IFA امسال حداقل یک تلفن هوشمند معرفی می‌کند، اما تیزرهای منتشر شده از این کمپانی به طور دقیق برنامه آنها را برای معرفی محصولات جدید مشخص نمی‌کند. با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه IFA 2015 صفحه فیسبوک سونی گرجستان (غیررسمی) اعلام کرده که این کمپانی ژاپنی در نمایشگاه پیش رو سه تلفن متنوع از سری اکسپریا زد 5 معرفی می‌کند. این سه محصول، اکسپریا زد 5، اکسپریا زد 5 کامپکت و اکسپریا زد 5 پریمیوم نام دارند.

این پست فیسبوکی همچنین دیدی از تفاوت این سه دستگاه به ما می‌دهد. Z5 پرچمدار اصلی سونی است و جا در پای اکسپریا زد 3 پلاس یا همان اکسپریا زد 4 می‌گذارد. این تلفن با نمایشگر ۵.۲ اینچ فول اچ‌دی معرفی خواهد شد. Z5 Compact نسخه کوچکتری از این تلفن هوشمند برای افرادی است که با ابعاد تلفن‌های امروزی چندان راحت نیستند. این دستگاه نمایشگری ۴.۶ اینچی با رزولوشن 720p دارد. Z5 Premium دستگاهی ۵.۵ اینچی با رزولوشن 4K است. احتمالا سونی قصد دارد نسخه‌ای بزرگ‌تر از پرچمدار اصلی‌اش با نمایشگری عالی ارائه کند که احتمالا قیمت بالاتری هم خواهد داشت. با این ابعاد نمایشگر و این رزولوشن می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر این دستگاه ۸۰۱ پیکسل بر اینچ خواهد بود که در نوع خود فوق‌العاده است و می‌توان رزولوشن آن را با جی 4 ال‌جی مقایسه کرد.

برخی از دیگر مولفه‌های سخت‌افزاری که در این پست فیسبوک به آن اشاره شده، دوربین ۲۳ مگاپیکسلی مورد استفاده در این دستگاه‌ها است. دوربین آنها دیافراگم f/1.8 دارد و اندازه سنسور انها 1/2.2 اینچ است. سیستم فوکوس خودکار آنها نیز PDAF هیبریدی ۰.۱ ثانیه است. همچنین گفته می‌شود پرچمدار جدید به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. اسکنر اثر انگشت از دیگر قابلیت‌های پرچمدارهای جدید سونی است. نکته دیگر مورد اشاره در این پست فیسبوک این است که اکسپریا زد 5 پریمیوم به یک باتری فوق‌العاده قدرتمند مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات