مشکل مکانیزم مغناطیسی نگهدارنده‌ی ماژول‌ها دلیل تعویق پروژه‌ی آرا است

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شاید در نگاه اول به نظر برسد که ساخت گوشی هوشمند ماژولاری نظیر آنچه که گوگل طی پروژه‌ی آرا درصدد ساخت آن است، بسیار ساده باشد؛ اما به واقع چالش‌های فراوانی در این مسیر وجود دارد که همین موضوع باعث به تعویق افتادن عرضه‌ی این گوشی به بازار شده است. گوگل اعلام کرده سیستم مغناطیسی نگه‌دارنده‌ی ماژول‌ها دلیل اصلی تاخیر در عرضه است.
تبلیغات

در هفته‌ای که گذشت، گوگل اعلام کرد که طرح آزمایشی عرضه‌ی گوشی هوشمند پروژه‌ی آرا را که قرار بود در پورتوریکو آغاز شود، به تعویق انداخته است. غول جستجو اعلام کرده که دلیل به تعویق افتادن عرضه‌ی این گوشی هوشمند در کشور مورد نظر به دلیل وجود مشکلاتی است که در ساز و کار مغناطیسی به کار گرفته شده در نگهداری قطعات رخ داده است. به نظر می‌رسد این مشکل بسیار پیچیده‌تر از آنی است که مهندسان این پروژه در نظر داشته‌اند.

براساس اطلاعات ارائه شده، گوگل در گوشی‌های هوشمند خود از الکتریسیته‌ی موج کوتاه به منظور ایجاد خاصیت الکترومغاطیس بین قطعات مختلف و فریم اصلی گوشی استفاده می‌کند که این موضوع علاوه بر نگه‌داشتن قطعات روی فریم اصلی، باعث خارج شدن راحت این ماژول‌ها توسط کاربر نیز می‌شود؛ اما مشکلی که در این بین وجود دارد، عدم پایداری لازم ماژول‌ها در زمان انجام تست‌های سقوط است. به نظر می‌رسد مکانیزم مورد استفاده نتوانسته انتظار مهندسان را برآورده نماید.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که اعضای تیم پروژه‌ی آرا در حال جایگزینی مکانیزم الکترومغناطیس با یک فناوری هستند که Signature Experience نام دارد. هنوز اطلاعاتی در خصوص نحوه‌ی عملکرد فناوری جدید منتشر نشده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات