گوشی Mi 5 شیائومی امتیاز 73075 بنچمارک AnTuTu را به نام خود ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
شایعات پیرامون معرفی گوشی Mi 5 شیائومی از فصل بهار آغاز شده، ولی همچنان نه مشخصات فنی آن تایید شده و نه اینکه این گوشی رسمی معرفی شده است. حالا تصویری منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی توانسته در بنچمارک انتوتو امتیاز فوق‌العاده‌ی 73075 را به نام خود ثبت کند.
تبلیغات

 چند روز پیش رابط کاربری MIUI 7 و گوشی ردمی نوت 2 به صورت رسمی معرفی شدند و حالا به نظر می‌رسد شیائومی باید سکوت خود را درباره‌ی Mi 5 بشکند. ظاهرا تصویر منتشر شده از بنچمارک انتوتوی این گوشی جذاب مهر تاییدی بر این ادعاست.

اگر خاطرتان باشد چندی پیش خبری منتشر شد که یکی از گوشی‌های معرفی نشده سامسونگ توانسته امتیاز 96000 انتوتو را از آن خود کند؛ ولی با توجه به شواهد امتیاز 73075 محصول شیائومی قابل باورتر است. تاکنون هر دو گوشی گلکسی اس 6 و اس 6 اج با امتیازی در حدود 70000 پیشگامان امتیازات کسب شده در این بنچمارک بودند و امتیاز 73075 برای پرچمداری که قرار است 6 ماه بعد از آنها معرفی شود خیلی هم تعجب برانگیز نیست.

mi5

البته هنوز حرف و حدیث پیرامون پردازنده‌ی به کار رفته در گوشی می 5 شیائومی زیاد است و تقریبا اکثر کارشناسان موافقند که قرار است از تراشه‌ی جدید اسنپدراگون 820 کوالکام استفاده شود، ولی از آنجایی که این کمپانی هنوز روی پردازنده‌ی خود کار می‌کند، نباید تا نیمه‌ی اول سال 2016 میلادی منتظر گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 820 باشیم. اگر این اتفاق رخ دهد گوشی Mi4 شیائومی برای 2 سال پرچمدار اپل چین باقی خواهد ماند که نمی‌تواند برای این شرکت قابل قبول باشد.

از طرف دیگر گفته می‌شود شاید شیائومی به ناچار سراغ پردازنده‌ی 10 هسته‌ای Helio X20 مدیاتک برود که چند ماهی است معرفی شده و توسعه‌ی آن در مراحل پایانی خود قرار دارد. این تراشه از معماری big.LITTLE بهره می‌برد و 10 هسته‌ی آن در یک پردازنده‌ی سه لایه قرار دارند. با این وجود در صفحه‌ی گواهینامه‌ی TENAA برای برادر بزگتر این گوشی به نام Mi 5 Plus اعلام شده این فبلت به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای مجهز شده است و احتمال دارد Mi 5 شیائومی را ماه نوامبر (سه ماه دیگر) با پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 ببینیم.

به جز موضوع تراشه‌ی داخلی گوشی Mi 5، به نظر می‌رسد این دستگاه به یک نمایشگر 5.3 اینچی QHD، رم 4 گیگابایتی، سنسور دوربین 16 مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال و پورت میکرو یو‌اس‌بی Type-C مجهز شود. همچنان این اطلاعات در حد شایعه است و باید منتظر تاییدیه رسمی شیائومی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات