تحلیل‌گران انتظار دارند نیمی از گوشی‌های آیفون 6s به مودم‌های LTE اینتل مجهز شوند

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که به زودی شاهد معرفی گوشی آیفون 6 اس از سوی اپل خواهیم بود، تحلیل‌گری از Northland Capital Mrkets معتقد است باید منتظر همکاری دو غول دنیای فناوری یعنی اینتل و اپل باشیم. قرار است اینتل تامین‌کننده بخشی از مودم‌های LTE برای سری جدید آیفون باشد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوس ریچارد یکی از تحلیل‌گران کپیتال مارکتز انتظار دارد در پی این همکاری نیمی از گوشی‌های ایفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل به مودم‌های LTE اینتل مجهز شوند. اینتل توانسته قرارداد تهیه‌ی ۵۰ درصد از مودم‌های LTE  آیفون‌های جدید اپل را در اختیار بگیرد و به گفته‌ی اپل اینسایدر، این اطلاعات به خوبی با گزارش‌های منتشر شده در ماه مارس که مدعی بودند اپل قصد دارد از مودم XMM 7360 LTE اینتل استفاده کند، مطابقت دارد و باید منتظر باشیم آیفون‌های جدید که در منطقه‌ی آسیا و آمریکای لاتین به فروش می‌رسند از این مودم‌ها بهره ببرند.

در حالی که اینتل به خوبی توانسته سلطه‌ی خود بر بازار پردازنده‌های دستگاه‌های دسکتاپ، لپ‌تاپ و سرورها را حفظ کند، ولی طی سال‌های گذشته در بخش پردازنده‌های موبایل ضرر مالی زیادی را متقبل شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اینتل برای به دست آوردن بازار تبلت‌های ارزان قیمت در چین، به شدت بخش پردازنده‌های تبلت خود را تقویت کرده است؛ ولی به نظر می‌رسد Chipzilla هنوز نمی‌تواند با طراحی آرم رقابت کند که به صورت گسترده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کاربرد دارد.

به گفته‌ی ریچارد، این معامله‌ی جدید با اپل باعث می‌شود اینتل در سال ۲۰۱۶ سود قابل توجهی را تجربه کند و شاید بتواند بخشی از ناکامی خود در بخش موبایل را جبران کند. این تحلیل‌گر تخمین می‌زند که اینتل می‌تواند بین ۷۵۰ میلیون تا ۱.۲۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد، ولی همچنان برای کاهش ضررهای خود در بخش موبایل مسیری طولانی را در پیش دارد. قطعا با توجه به اینکه این کمپانی در اصل یک تولیدکننده و طراح پردازنده‌ است و به صورت تخصصی در زمینه‌ی مودم‌های LTE فعال نیست، این میزان درآمد می‌تواند خیلی خوب باشد.

اگر این گزارش دقیق باشد، با توجه به اینکه در گزارش‌های مختلف اشاره شده زنجیره‌ی تامین اپل تولید قطعات آیفون‌های جدید را آغاز کرده، احتمالا اینتل به سختی روی تولید مودم‌های LTE کار می‌کند تا برای عرضه‌ی گروه اول آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل آماده باشد. براساس گزارشات جدید، قرار است اپل از این دو گوشی در روز ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) رونمایی کند و از اواخر همین ماه عرضه آنها آغاز می‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد عرضه‌ی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل برای پاییز قطعی باشد، برخی شایعات از معرفی نسخه‌‌ای کوچکتر و ضعیف‌تر به نام آیفون 6C خبر می‌دهند که یک ماه بعد از دو پرچمدار جدید اپل معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات