اکسپریا زد +5 سونی مجهز به صفحه‌ نمایش با رزولوشن 4K می‌شود

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود سونی تا پایان سال میلادی جدید نسخه‌ی فبلت پرچم‌دار نیمه‌ی دوم سال میلادی خود را معرفی کند و اطلاعات جدید فاش شده نشان از بهره‌گیری این فبلت از صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K دارند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آن طور که از شواهد پیدا است سونی نسخه‌ی فبلت پرچم‌دار آینده‌ی خود را با نام اکسپریا زد 5+ معرفی خواهد کرد و برای اولین بار در یک گوشی هوشمند از صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل استفاده خواهد کرد. این اطلاعات توسط سندی که در آن نام گوشی به چشم می‌خورد فاش شده‌اند. به علاوه پردازنده‌ی این گوشی هوشمند همانند اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت، اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام خواهد بود.

Xperia Z5 4K display UAProf

در حال حاضر ابعاد دقیق صفحه‌نمایش مشخص نیست؛ اما انتظار می‌رود سونی در فبلت خود از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی یا بزرگ‌تر استفاده کند. اگر فرض را بر استفاده سونی از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی بگیریم، با تراکم پیکسلی شگفت انگیز ۸۰۱ پیکسل در هر اینچ مواجه خواهیم بود.

با وجود این که اسنپدراگون ۸۱۰ از صفحات نمایش‌ با رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند، اما در حال حاضر نمی‌توان در مورد داغ شدن بیش از حد و پایین آمدن دوام باتری به طور قطع سخن گفت.

نکته‌ی جالب دیگر عدم بهره‌گیری سونی از صفحات نمایش با رزولوشن بالاتر از فول اچ‌دی در پرچم‌داران گذشته‌ی خود است و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد مستقیما استفاده از پنل‌های 4K را در دستور کار خود قرار دهد. البته نباید فراموش کرد که سونی در گوشی اکسپریا Z4V که مختص اپراتور ورایزون در آمریکا است، از صفحه‌نمایش با رزولوشن QHD استفاده کرده است.

شاید استفاده از رزولوشن 4K در گوشی‌های هوشمند کنونی کمی عجیب به نظر بیاید، اما سونی زیر ساخت‌ها و منابع لازم را دارد و ممکن است اولین سازنده‌ی گوشی همراه باشد که این پنل‌ها را مورد استفاده قرار داده است.

نظر شما چیست؟ آیا رزولوشن 4K را برای گوشی‌های هوشمند مناسب می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات