با اولین موبایل مجهز به فیلمبرداری HD آشنا شوید

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
می‌توان گفت با پیشرفتی که تکنولوژی تلفن‌های هوشمند به خود دیده، زمان زیادی تا رایج شدن فیلم‌برداری 4K نمانده است. HD رزولوشنی بود که تا چند سال پیش به عنوان بهترین گزینه‌ برای انتخاب دوربین گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رفت؛ اما آیا با اولین تلفن مجهز به فیلم‌برداری HD آشنا هستید؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 کم کم شاهد کمرنگ شدن رزولوشن اچ‌دی در گوشی‌های هوشمند هستیم؛ اچ‌دی یا رزولوشن 720p بیش از این رایج‌ترین و البته بهترین رزولوشن موجود برای گوشی‌های هوشمند بود. اما شاید برای شما نیز جالب باشد که با اولین تلفن همراه مجهز به فیلم‌بردای اچ‌دی آشنا شوید.

اخیرا سامسونگ با منتشر کردن خبری اذعان داشته که گلکسی S (مدل ۲۰۱۰) اولین گوشی هوشمند جهان مجهز به فیلم‌برداری اچ‌دی است. اما در حقیقت این موضوع صحت ندارد. احتمالا سامسونگ زمانی که گلکسی S را معرفی کرده را به یاد نمی‌آورد! این کمپانی دارای تعدادی گوشی با قابلیت فیلم‌بردای 720p است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به OMNIA HD i8910، Samsung Wave و Instinct HD, اشاره کرد. از بین این گوشی‌های هوشمند مدل Instinct HD یک گوشی اندرویدی است. مدل Wave دارای سیستم عامل Bada OS و OMNIA HD i8910 مبتنی بر سیمبین است. 

از آنجایی که گوشی OMNIA HD i8910 پیش از دو مدل Wave و Instinct HD معرفی شده، بنابراین این مدل اولین گوشی تلفن مجهز به فیلم‌برداری اچ‌دی است. این گوشی در ماه فوریه سال ۲۰۰۹ معرفی شده که از مشخصات دوربین آن می‌توان به سنسور ۸ مگا پیکسلی با فلش ال‌ای‌دی، لرزشگیر دیجیتال، فوکوس اتوماتیک و فیلم‌برداری اچ‌دی اشاره کرد. در کنار دوربین ۸ مگا پیکسلی، دیگر مشخصات سخت افزاری شامل صفحه نمایش لمسی ۳.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل یعنی تراکم ۱۹۸ پیکسل بر اینچ، پردازنده تک هسته‌ای ۶۰۰ مگاهرتزی TI OMAP، حافظه‌ی رم ۲۵۶ مگا بایتی، ۸ یا ۱۶  گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز بهره می‌برد.

تصاویر زیر مربوط به گوشی OMNIA HD i8910 سامسونگ است: 

Samsung OMNIA HD Review Design 02
Samsung OMNIA HD Review Design 03
Samsung OMNIA HD Review Design 05
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات