هواوی طی ۹ ماهه اول سال ۱۱۲ میلیون گوشی فروخت

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی از اوایل سال جاری میلادی تا پایان ماه سپتامبر، ۱۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده است.
تبلیغات

دو روز پیش، ریچارد یو، مدیر عامل هواوی اعلام کرد این غول چینی توانسته است از شروع سال ۲۰۱۷ تا پایان ماه سپتامبر، بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی موبایل به فروش برساند. بر اساس آمار دقیقی که امروز منتشر شد، این کمپانی طی ۹ ماه توانسته است ۱۱۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کند.

با توجه به اینکه هواوی توانست سال گذشته ۱۴۰ میلیون گوشی عرضه کند، به نظر می‌رسد امسال به‌راحتی این رکورد را پشت سر بگذارد و با توجه به فرارسیدن فصل تعطیلات، انتظار می‌رود فروش هواوی در فصل چهارم سال ۲۰۱۷ نیز بیش از پیش افزایش داشته باشد.

اوایل سال‌ جاری، هواوی پیش‌بینی کرد که بتواند بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند را تا پایان سال ۲۰۱۷ به فروش برساند و با این اوصاف به نظر می‌رسد به پیش‌بینی خود خواهد رسید. حتی ممکن است این غول چینی از رکورد فروش ۱۵۰ میلیون گوشی نیز عبور کند.

این میزان فروش زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم هواوی به جای عرضه‌ی حجم بیشتری از محصولات، تمرکز خود را روی سودآوری بیشتر قرار داده است. جالب‌تر اینجا است که بدانید هواوی طی نیمه‌ی اول ۲۰۱۷ توانسته است ۷۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند؛ این در حالی است که سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به تنهایی ۳۹ میلیون گوشی فروخته است.

با توجه به عرضه‌ی محصولات جدیدی چون خانواده‌ی میت 10، قطعا فروش هواوی در فصل پیش‌ رو بیشتر خواهد شد.

بر اساس برخی از گزارش‌ها، هواوی توانسته است اوایل سال‌ جاری از نظر سهم بازار، اپل را پشت سر بگذارد و تلاش می‌کند همچنان به‌عنوان دومین تولید‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند بعد از سامسونگ در دنیا باشد. اما برخی دیگر از رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند هواوی بسیار به اپل نزدیک شده است، اما مقام دوم همچنان به کوپرتینونشین‌ها تعلق دارد.

حال باید ببینیم با توجه به عرضه‌ی سری جدید میت 10 از سوی هواوی و پرچم‌داران جدید اپل، رقابت این دو غول فناوری به کجا خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات