اپل با تصاحب InVisage در پی بهبود هر چه بیشتر عملکرد دوربین آیفون است

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل شرکت InVisage را که در حوزه‌ی تولید سنسور دوربین فعالیت می‌کند، برای بهبود عملکرد دوربین‌های خود تصاحب کرده است.
تبلیغات

بر اساس شواهد موجود، اپل برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد دوربین‌های آیفون اقدام به خرید شرکت InVisage کرده است که در زمینه‌ی تولید سنسور‌ دوربین فعالیت می‌کند. به نظر می‌رسد این خرید برای بهبود هر چه بیشتر عملکرد دوربین‌های آیفون در محیط‌های کم‌نور تصاحب شده است. به گزارش Image Sensors World بخشی از اقدامات برای تصاحب این شرکت در ماه جولای انجام شده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از آن دارد که شماری از کارمندان این شرکت از ماه جولای به اپل پیوسته‌اند و بخش دیگری از کارمندان در شرکت‌های دیگری مشغول به کار شده‌اند. تمام شواهد موجود حکایت از آن دارند که اپل InVisage را تصاحب کرده است.

از دیگر شواهد موجود برای اثبات این ادعا که اپل، InVisage را تصاحب کرده است باید به این نکته اشاره کرد که دو شرکت سرمایه‌گذاری Nokia Growth Partners و InterWest Oartners، نام InVisage را از لیست شرکت‌هایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است خارج کرده و آن‌ها را در لیست شرکت‌هایی که قبلا در آن سرمایه‌گذاری شده بود، قرار داده‌اند. همچنین باید به عدم به‌روزرسانی وب‌سایت InVisage اشاره کرد؛ به‌طوری که بخش بلاگ این وب‌سایت از سال ۲۰۱۶ به‌روزرسانی نشده است.

۶ تن از کارکنان پیشین InVisage در حساب کاربری لینکدین خود به این نکته اشاره کرده‌اند که در حال حاضر برای اپل کار می‌کنند؛ دو تن از این افراد تغییرات پروفایل لینکدین خود را در ماه جولای ایجاد کرده‌اند.

شرکت InVisage فناوری جدیدی با عنوان QuantumFilm توسعه داده که قادر است داینامیک رنج دوربین را بیش از سه برابر افزایش دهد. بهبود عملکرد دوربین در هر نسل آیفون را باید به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کلیدی دانست که بهبود عملکرد در محیط‌های کم‌نور یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است. با توجه به اینکه افزایش سایز سنسور در فضای محدود گوشی‌ هوشمند یک موضوع مهم است؛ در اختیار داشتن چنین فناوری‌هایی بسیار اهمیت دارد.

به نظر می‌رسد باید در آیفون‌های سال آینده‌ی میلادی شاهد اضافه شدن این ویژگی به دوربین‌ آن‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات