اپل فروش آیفون 7 با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را متوقف کرده است

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های انجام‌شده نشان از این دارند که اپل فروش آیفون ۷ با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی را از روز ۱۲ سپتامبر یا همان روز رونمایی از آیفون‌های جدید متوقف کرده است.
تبلیغات

بررسی‌های جدید نشان از این دارند که اپل از روز رونمایی آیفون‌های جدید خود در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال جاری میلادی، فروش نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ را متوقف کرده است؛ به‌طوری‌که خبری از این نسخه در وب‌سایت اپل برای خرید نیست.

بر اساس اطلاعاتی که از Wayback Machine به دست آمده، اپل فروش نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ را از روز ۱۲ سپتامبر متوقف کرده است. هرچند سخنگوی اپل در پاسخ به این سوال اظهار نظری نکرده؛ اما بخش فنی و سرویس اپل اعلام کرده که دیگر خبری از فروش نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ توسط اپل نیست.

حذف آیفون ۷ با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی به‌خوبی گویای سیاست‌های اپل برای افزایش فروش گوشی‌های هوشمند جدید این کمپانی است. کوپرتینویی‌ها در تلاشند با حذف گزینه‌های موجود برای خرید از میان محصولات مختلف، کاربران را به سمت خرید آیفون‌های جدید خود سوق دهند. در حال حاضر کاربران می‌توانند برای تهیه‌ی آیفون ۲۵۶ گیگابایتی به سراغ خرید آیفون ۸ بروند که در سه نسخه‌ی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسند.

مقاله‌های مرتبط:

البته باید به این نکته اشاره کنیم که هرچند اپل این نسخه از آیفون را به‌صورت مستقیم عرضه نمی‌کند؛ اما کاربران آمریکایی می‌توانند در صورت نیاز نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ را از طریق اپراتور مخابراتی خود سفارش دهند. برای مثال قیمت آیفون ۷ با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی ۷۴۹.۹۹ دلار است؛ حال آنکه آیفون ۸ با بهره‌گیری از حافظه‌ای با همین ظرفیت، ۸۴۹.۹۹ دلار توسط ورایزن به فروش می‌رسد.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده، آمار خرید بالاتر آیفون ۷ توسط کاربران در مقایسه با آیفون ۸ باعث شده است اپل به سراغ چنین سیاست‌هایی برود؛ هرچند به نظر می‌رسد این سیاست‌ آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. یکی از موارد جالب توجه در مورد آیفون ۷ و آیفون ۸ این است که حتی میزان جستجوی آیفون ۷ در گوگل نیز در مقایسه با آیفون ۸ از اوایل اکتبر افزایش پیدا کرده است.

با توجه به اینکه اپل آیفون ۱۰ را نیز همراه با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس رونمایی کرد، نتظار می‌رود با عرضه‌ی آیفون ۱۰ به بازار، فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بیش از پیش تحت تأثیر قرار بگیرد و کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات