انتشار تصاویر رندر گوشی پرچمدار وان‌ پلاس 5T با حاشیه‌های باریک

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر رندر جدیدی از گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس 5T به‌ دست آمده است که این مدل را با نمایشگری با حاشیه‌های باریک به نمایش می‌گذارد.
تبلیغات

هنگامی‌که موجودی یک گوشی در برخی از بازارها به اتمام می‌رسد، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد معرفی نسل جدید آن شدت می‌گیرد. موجودی پرچم‌دار ۲۰۱۷ شرکت وان‌پلاس که وان‌پلاس ۵ نامیده می‌شود، مدتی است در بیشتر بازارها از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی به اتمام رسیده و به همین جهت، گمان می‌رود که مدل جدیدتر آن به‌زودی معرفی خواهد شد.

البته کارل پی، رئیس وان‌پلاس، ادعا می‌کند که تقاضا برای وان‌پلاس ۵ بیشتر از انتظارات بوده است و به همین جهت، خرید پرچم‌دار ۲۰۱۷ این شرکت در برخی از بازارها چندان ساده نیست. علاوه‌ بر این، برخی از گمانه‌زنی‌ها به این موضوع اشاره دارند که وان‌پلاس 5T عرضه نخواهد شد و چینی‌ها مستقیماً نسل بعدی یعنی وان‌پلاس ۶ را در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی می‌کنند. با این‌‏حال در طی چند هفته اخیر، روند انتشار شایعات از گوشی وان‌پلاس 5T شدت گرفته است و این احتمال وجود دارد که مدل مذکور در ماه آینده به‌صورت رسمی معرفی شود.

وان پلاس 5T

به‌تازگی دو تصویر رندر از گوشی وان‌پلاس 5T به‌ دست آمده است که این مدل را به نمایش می‌گذارد. این تصایر به این موضوع اشاره دارند که وان‌پلاس 5T حاشیه‌های باریکی خواهد داشت؛ با توجه به روند حذف حاشیه‌ از گوشی‌های هوشمند، عرضه وان‌پلاس 5T با طراحی بدون لبه محتمل است.

از آنجایی‌که حاشیه‌های نمایشگر وان‌پلاس 5T باریک شده است، شرکت سازنده ناچار خواهد شد سنسور اثر انگشت را به بدنه پشتی منتقل کند؛ حسگر اثر انگشت در تصاویر منتشرشده، در پشت گوشی و بالای لوگوی شرکت وان‌پلاس قرار دارد. در مدل وان‌پلاس ۵، سنسور اثر انگشت در پنل جلوی گوشی قرار داشت و با دکمه‌ی هوم ادغام شده بود. بر اساس شایعات، گوشی وان‌پلاس 5T طراحی نزدیک به گوشی اوپو F5 خواهد داشت و در تصاویر رندر، این شباهت قابل مشاهده است؛ البته وان‌پلاس 5T از دوربین دوگانه استفاده می‌کند.

با اینکه تصاویر منتشرشده ممکن است صحت داشته باشد، نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت که تصاویر به‌دست‌آمده از گوشی وان‌پلاس 5T در واقع تصاویر رندر گوشی وان‌پلاس ۵ باشند و با فتوشاپ یا ابزارهای ویرایش تصویر دستکاری شده‌اند. به همین جهت، باید با دیده شک و تردید نسبت به آن‌ها نگاه کنید.

شایع شده است که گوشی وان‌پلاس 5T به یک نمایشگر ۶ اینچی مجهز خواهد شد که نسبت ابعاد کشیده ۱۸ به ۹ دارد؛ وان‌پلاس ۵ با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ همراه شده بود. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، رزولوشن صفحه‌نمایش گوشی وان‌پلاس 5T نسبت به وان‌پلاس ۵ تغییر چندانی نخواهد یافت؛ این مدل به دلیل نسبت ابعاد ۱۸:۹ نمایشگر، از یک صفحه‌نمایش امولد با رزولوشن +Full HD (یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) استفاده می‌‏کند.

درصورتی‌که شرکت وان‌پلاس در نهایت از نسخه ارتقاءیافته گوشی وان‌پلاس ۵ رونمایی کند؛ انتظار داریم وان‌پلاس 5T در دو مدل با ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شود. در تصاویر رندر گوشی وان‌پلاس 5T به عرضه این مدل با دوربین دوگانه اشاره می‌شود؛ احتمالاً از سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده خواهد شد. ثبت تصاویر سلفی و برقراری مکالمه‌های تصویری به کمک شاتر ۱۶ مگاپیکسلی در پنل جلوی گوشی امکان‌‏پذیر خواهد بود.

با اینکه پرچم‌داران جدید سازندگان دیگر مانند هواوی و ال‌جی از پنل شیشه‌ای استفاده می‌کنند، گوشی وان‌پلاس 5T با بدنه تمام فلزی راهی بازار خواهد شد و احتمالاً به سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو مجهز خواهد بود که نسخه جدید رابط‌کاربری OxygenOS روی آن اجرا می‌‏شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات