هوآوی آنر 7 ایکس با تراشه کرین ۶۵۹ و نمایشگر کشیده رونمایی شد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی گوشی میان‌رده‌ی جدید آنر ۷ ایکس را با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر ۲ به ۱ معرفی کرد.
تبلیغات

میان‌رده‌ی جدید هواوی که آنر ۷ ایکس نامیده می‌شود در چین و با بدنه‌ای فلزی معرفی شد. چینی‌ها این مدل را در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهند کرد که تنها در نسخه طلایی رنگ، حاشیه‌های اطراف نمایشگر به رنگ سفید است و دو رنگ دیگر با حاشیه‌های مشکی در اطراف صفحه‌نمایش عرضه خواهد شد.

آنر ۷ ایکس به یک صفحه‌نمایش LCD با اندازه‌ی ۵.۹۳ اینچ مجهز شده است؛ برای مقایسه، باید اشاره کرد که گوشی آنر ۶ ایکس از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند. افزایش اندازه‌ی نمایشگر، تنها تغییر گوشی آنر ۷ ایکس نسبت به نسل قبل نیست؛ زیرا این مدل با نمایشگر کشیده و نسبت تصویر ۱۸:۹ عرضه خواهد شد که در سال ۲۰۱۷ در گوشی‌های پرچم‌داری مانند گلکسی اس ۸ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، به‌کار گرفته شده است؛ آنر ۶ ایکس در سال ۲۰۱۶ با صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه شد و رزولوشن نمایشگر آن نیز Full HD (یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بود.

آنر 7 ایکس

از آنجایی‌ که نسبت ابعاد نمایشگر آنر ۷ ایکس تغییر پیدا کرده، هواوی نیز رزولوشن نمایشگر را به ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل افزایش داده است؛ این موضوع باعث شده است تا در هر اینچ از نمایشگر گوشی آنر ۷ ایکس، نزدیک به ۴۰۷ پیکسل وجود داشته باشد. روی نمایشگر نیز از یک لایه شیشه‌ی ۲.۵ بعدی استفاده شده است که انحنای خفیفی را در لبه‌ها ایجاد خواهد کرد. مانند آنر ۶ ایکس، حسگر اثر انگشت در پشت گوشی جای گرفته است.

آنر 7 ایکس

گوشی میان‌رده‌ی آنر ۷ ایکس تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبل دارد و تنها از نظر طراحی، نسبت به آنر ۶ بهبود پیدا نکرده است. برای دوربین اصلی دوگانه، از ترکیب دو حسگر ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌‌شود که به ثبت تصاویر با افکت بوکه (دوربین روی سوژه متمرکز شده و پس‌زمینه مات می‏‌شود) کمک خواهد کرد. همچنین یک حسگر ۸ مگاپیکسلی در جلوی گوشی و در لبه‌ی بالای نمایشگر گنجانده شده است که برای عکاسی سلفی کاربرد دارد.

تراشه کرین ۶۵۹، قلب تپنده‌ی میان‌رده‌ی جدید هواوی است که از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 استفاده می‌کند که بسته به فرکانس آن‌ها، هسته‌های پردازشی به دو خوشه تقسیم شده‌اند. واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز از دیگر مشخصات تراشه‌ی جدید کرین ۶۵۹ محسوب می‌شود؛ البته شرکت هواوی از این چیپ‌ست در گوشی‌های Maimang 6 و سری «نوا ۲» استفاده کرده است.

آنر 7 ایکس

حافظه‌ی رم در گوشی میان‌رده‌ی آنر 7 ایکس، روی چهار گیگابایت ثابت شده است؛ به عبارت بهتر بسته به مقدار فضای ذخیره‌سازی، حافظه‌ی رم تغییر پیدا نمی‌کند. هواوی، گوشی آنر ۷ ایکس را در سه مدل مختلف با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ارائه می‌دهد و البته امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی با استفاده از یک اسلات هیبریدی که بین کارت حافظه و سیم‌کارت مشترک خواهد بود، فراهم شده است.

آنر 7 ایکس

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷.۰ روی گوشی جدید آنر ۷ ایکس اجرا می‌شود و پوسته‌ی EMUI 5.1، باعث شده است تا رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید از نسخه‌ی «خالص» فاصله بگیرد. یکی از ایراداتی که می‌توان به گوشی آنر ۷ ایکس وارد دانست، عرضه‌ی آن با درگاه میکرو یواس‌بی است؛ اما باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت گوشی آنر ۷ ایکس از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. میان‌رده‌ی جدید هواوی، ۷.۶ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن نیز تنها ۱۶۵ گرم خواهد بود.

آنر 7 ایکس

برند آنر هواوی در نظر دارد تا آنر ۷ ایکس را در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه) در چین عرضه کند؛ از امروز نیز، پیش‌فروش آن آغاز شده است. مدل ۳۲ گیگابایتی آنر ۷ ایکس با قیمت ۱۳۰۰ یوآن (۲۰۰ دلار یا ۱۷۰ یورو) عرضه خواهد شد و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی نیز برچسب قیمتی ۱۷۰۰ یوآن (۲۶۰ دلار و ۲۲۰ یورو) دارد. مدل رده‌بالای گوشی آنر ۷ ایکس با ۱۲۸ گیگابایت حافظه با قیمت ۲۰۰۰ یوآن (۳۰۰ دلار و ۲۶۰ یورو) به فروش خواهد رسید.

آنر 7 ایکس

شما کاربران زومیت چه نظری در رابطه با گوشی میان‌رده آنر ۷ ایکس دارید؟ ارزش خرید این مدل را نسبت به گوشی‌های دیگر چگونه توصیف می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات