جیونی از گوشی‌ های خارق‌ العاده‌ Gionee Elife E8 و Marathon M5 رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی جیونی طی مراسمی در پکن از دو گوشی جدید خود با نام‌های Gionee Elife E8 و Marathon M5 رونمایی کرد. گوشی Elife E8 از سخت‌افزار قدرتمند به همراه دوربین عالی بهره می‌برد و قرار است با قیمتی رقابتی راهی بازار شود.
تبلیغات

گوشی Elife E8 به صفحه نمایش ۶ اینچ با رزولوشن QHD مجهز شده که تراکم ۴۹۰ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش از نوع AMOLED است و رنگ‌ها را بصورت زنده و حتی عمق رنگ مشکی را نمایش می‌دهد.

این گوشی همچنین به پردازنده‌ی Mediatek Helio X10 با ۸ هسته‌ی پردازشی ۲ گیگاهرتز به همراه پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 6200 مجهز شده است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره سازی ۶۴ گیگابایت و دوربین ۲۴ مگاپیکسلی اشاره کرد.

یکی از نکات برجسته‌ی Elife E8 دوربین ۲۴ مگاپیکسلی آن است که بعد لومیا ۱۰۲۰ و PureView 808، در بالاترین سطح از نظر مگاپیکسل قرار می‌گیرد. البته این گوشی به کمک قابلیت‌های نرم‌افزاری می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۱۲۰ مگاپیکسل نیز ثبت کند.

نرم‌افزار دوربین در گوشی Elife E8 در کمتر 0.8 ثانیه اجرا می‌شود و فوکوس خودکار نیز با سرعت بی‌نظیری روی سوژه‌ی مورد نظر کاربر فوکوس می‌کند. روی دوربین نیز یک لنز شش عنصره قرار دارد که با شیشه‌ی سافایر پوشیده شده است.

این تمام ماجرا نیست و دوربین Elife E8 دارای لرزش‌گیر اپتیکال است که لرزش تا ۱.۵ درجه را خنثی می‌کند و یک فلاش دوگانه‌ی LED نیز برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور در نظر گرفته شده است.

جیونی روی باتری در گوشی جدید خود تمرکز ویژه‌ای داشته است. این گوشی مجهز به دو باتری 3010 میلی‌آمپر ساعتی است. در واقع ظرفیت ۶۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که البته باید پس از اتمام یکی از باتری‌ها، دیگری جایگزین آن شود. Elife E8 از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

جیونی ادعا می‌کند که بهینه‌ سازی‌های مختلف نرم‌افزاری را برای افزایش طول عمر باتری و مدیریت مصرف اپلیکیشن‌ها اعمال کرده است.

Marathon M5

گوشی دیگر جیونی، Marathon M5 نام دارد. یک گوشی دو سیم‌کارته با درگاه microSD به همراه دوربین ۱۳ یا ۱۵ مگاپیکسلی که با دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی تکمیل می‌شود. این گوشی نیز به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن 720p از نوع AMOLED مجهز شده است.

قیمت گوشی Marathon M5 حدود ۳۷۰ دلار و قیمت Elife E8 با دو باتری ۶۴۵ دلار تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات