انتشار به‎روزرسانی اندروید اوریو برای گوشی‌ های نوکیا تا پایان سال ۲۰۱۷

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مدیران ارشد اچ‌ام‌دی، تأیید کرده است که اندروید اوریو تا پایان سال برای گوشی‌های هوشمند نوکیا منتشر خواهد شد.
تبلیغات

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال، به‌صورت رسمی تأیید کرده است که تمامی گوشی‌های اندروید نوکیا در سال ۲۰۱۷ به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو به‏‌روزرسانی خواهند شد. به همین جهت، خریداران گوشی‌های اندروید نوکیا هم‌اکنون انتظار دارند که نوکیا ۸، نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ به اندروید اوریو به‌‏روزرسانی شود.

آن‌طور که پیدا است، حداقل سه مدل گوشی‌ اندروید نوکیا تا پایان سال جاری میلادی به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو به‏‌روزرسانی خواهند شد. مارک تراندل، مدیر ارشد اچ‌ام‌دی در استرالیا، نیوزیلند و اندونزی تأیید کرده است که گوشی‌های نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ تا پایان سال ۲۰۱۷ نسخه جدید سیستم‏‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد.

پرچم‌دار جدید نوکیا یعنی نوکیا ۸ نیز مدتی پیش با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شد و حتی تصاویر رسمی از طرف اچ‌ام‌دی گلوبال از این گوشی ارائه شده بود که وعده می‌داد نوکیا ۸ به‌محض کامل شدن به‌روزرسانی اندروید اوریو ۸.۰، آن را دریافت خواهد کرد.

اگر شرکت اچ‌ام‏‌دی بتواند به وعده‌ی خود جامه‌ی عمل بپوشاند و به‌روزرسانی‏ اندروید اوریو در موعد مقرر برای گوشی‌‏های جدید نوکیا در سال ۲۰۱۷ منتشر شود، انتظار داریم نوکیا ۳ به‌عنوان ارزان‌قیمت‌ترین مدل، نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو را اجرا کند. همچنین نوکیا ۸ در صورت به‌‏روزرسانی به اندروید ۸.۰ اوریو تا طی چند هفته آینده، ارزان‏‌قیمت‌ترین گوشی پرچم‌داری خواهد بود که به این نسخه از سیستم‌‌عامل اندروید گوگل مجهز می‌شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که به‌روزرسانی اندروید اوریو ۸.۰ در ابتدا برای نسخه‌های فاقد قرارداد نوکیا منتشر خواهد شد. بااین‌حال، ممکن است شرکت اچ‌ام‌دی تمهیداتی اتخاذ کند تا اپراتورها به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید را در سریع‌ترین زمان ممکن برای تمامی گوشی‌های اندروید نوکیا در سال ۲۰۱۷ ارائه دهند.

علاوه بر اچ‌ام‌دی گلوبال، شرکت سونی نیز مدتی پیش اعلام کرد که اندروید اوریو ۸.۰ را برای گوشی‌های جدید خود از جمله مدل‌های میان‌رده اکسپریا X، اکسپریا XA1 و اکسپریا XA1 Plus منتشر می‌کند. به‌‏طور مشابه، انتظار می‌رود گوشی‌های پی ۱۰ (و مدل پلاس)، آنر ۸، میت ۹، نوا ۲ (و مدل پلاس) و پی ۱۰ لایت هواوی، نسخه جدید سیستم‌‏عامل اندروید را دریافت کنند. 

در سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو، قابلیتی به نام «نقطه‌های اعلان» وجود دارد که آخرین هشدارها را به‌سرعت به کاربران نمایش خواهد داد؛ کافی است در صورت دریافت یک هشدار که روی آیکون با نمایش نقطه اعلام خواهد شد، انگشت خود را روی آیکون آن برنامه نگه‌ دارید تا هشدارها به شکل یک حباب نمایش داده شود. علاوه‌ بر این ویژگی، قابلیت دیگری به نام «تصویر در تصویر» وجود دارد که برای نمایش دو برنامه در کنار یکدیگر کاربرد خواهد داشت؛ به‌عنوان مثال، این قابلیت پخش ویدیوهای یوتیوب را به‌صورت کوچک در کنار سایر برنامه‌ها امکان‌پذیر می‏‌کند. اموجی‌های جدید به همراه راهکاری برای نظارت بیشتر بر مصرف شارژ باتری توسط برنامه‌ها، از دیگر تغییرات صورت‌گرفته در نسخه جدید سیستم‏‌عامل اندروید است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات