برخلاف نتایج بنچمارک، آیفون 8 کندتر از گلکسی نوت 8 است

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای گذشته نتیجه‌ی بنچمارک آیفون 8 نشان از برتری چشم‌گیر پرچم‌دار اپل در قیاس با گلکسی نوت 8 داشت. اما به نظر می‌رسد این برتری در دنیای واقعی به نفع پرچم‌دار سامسونگ رقم خورده است.
تبلیغات

نتیجه‌ی اولین تست‌ها در دنیای واقعی روی گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد برتری بسیار زیاد پرچم‌دار اپل در قیاس با گلکسی نوت ۸ در نتایج بنچمارک‌ها، در دنیای واقعی و استفاده‌ی روزمره به چشم نمی‌خورد و حتی از لحاظ عملکرد، پرچم‌دار سری نوت سامسونگ گوی سبقت را ربوده است.

پردازنده‌ی A11 بیونیک اپل روی کاغذ عملکردی در حد پردازنده‌ی سری Core i اینتل دارد. در نتایج بنچمارک، این پردازنده با اختلافی بسیار زیاد تمامی رقبای خود را کنار زد. این اختلاف به‌قدری زیاد بود که کارشناسان بدون نیاز به آزمایش گوشی‌های دیگر، بهترین عملکرد را متعلق به آیفون ۸ دانستند.

اما می‌دانیم نتایج بنچمارک همواره به معنای عملکرد بهتر در دنیای واقعی نیستند. حتی ممکن است در برخی مواقع شرکت‌ها دستکاری‌هایی نیز انجام دهند تا برخی بنچمارک‌ها نتایج بهتری داشته باشند. هر چند این دستکاری‌ها عمومیت ندارند؛ اما ممکن است در برخی مواقع شاهد آن‌ها باشیم.

بنچمارک‌ها برای نشان دادن قدرت خام سخت‌افزار طراحی شده‌اند و کارهای روزانه‌ای که کاربران با گوشی‌های خود انجام می‌دهند، در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل است که تست‌هایی مانند تستی که توسط Phonebuff انجام شده، اهمیت پیدا می‌کنند؛ چرا که عملکرد گوشی‌ها را در دنیای واقعی  می‌سنجند.

مراحل این تست بسیار ساده است. همان‌طور که در ویدیو می‌بینید، اپلیکیشن‌ها با ترتیب خاصی اجرا می‌شوند و برخی عملکردها نیز در این میان صورت می‌گیرند. بعد از اجرای تک‌تک اپلیکیشن‌ها، برای ادامه‌ی تست، دوباره اپلیکیشن‌ها اجرا می‌شوند تا مشخص شود همچنان روی حافظه‌ی رم گوشی در حال اجرا هستند یا خیر.

مرحله‌ی اول این آزمایش با برتری آیفون ۸ تمام شد، اما مرحله‌ی دوم نتیجه را به نفع گلکسی نوت ۸ تغییر داد؛ چرا که پرچم‌دار سامسونگ عملکرد مالتی‌تسکینگ بهتری از خود به نمایش گذاشت. برخی اپلیکیشن‌ها اجرای دوباره‌ی کندی داشتند و این موضوع باعث شد آیفون ۸ برتری خود را که در دور اول به دست آورده بود از دست بدهد.

البته نباید از یاد برد که رم ۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۸ به این گوشی کمک بسیاری کرد؛ چرا که مقدار حافظه‌ی رم در آیفون ۸ پلاس تنها ۳ گیگابایت است. این تست بار دیگر نشان می‌دهد که نتایج بنچمارک‌ها الزاما به معنای عملکرد مناسب در دنیای واقعی نیستند و رفتار کاربران می‌تواند نتایج متفاوتی نشان دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات