سهم 25 درصدی سیستم‌عامل آی او اس 11 روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تنها یک هفته پس از انتشار به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱، این نسخه روی ۲۵ درصد از محصولات مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس نصب شده است.
تبلیغات

آخرین آمار و ارقام ارائه شده توسط شرکت تحقیقاتی Mixpanel، به این موضوع اشاره دارد که ۱۰ درصد از خریداران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد، دستگاه‌های خود را تنها ۲۴ ساعت پس از انتشار به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱ به این نسخه، به‌روزرسانی کرده‏‌اند. همچنین در طی هفته گذشته، ۱۵ درصد دیگر از کاربران نیز به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱ را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‏های آیپد اپل دریافت کرده‌اند.

در رابطه با سهم سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۰ نیز باید گفت که این نسخه از سیستم‌عامل آی‌او‌اس، همچنان روی ۶۷.۸۳ درصد از آیفون‌ها و آیپدهای اپل استفاده می‌شود. این در حالی است که ۶.۸۹ درصد از کاربران محصولات مجهز به آی‌او‌اس، بنابر ترجیح خود یا به دلیل عدم پشتیبانی دستگاه‌ آن‌ها از نسخه‌های جدید از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‏‌عامل آی‌او‏اس استفاده می‌کنند.

آمار استفاده از  آی او اس 11

با وجود اینکه بسیاری از گوشی‌های اپل از به‌روزرسانی آی‌اواس ۱۱ پشتیبانی می‌کنند و همچنین قابلیت‌های جدیدی که برای این نسخه درنظر گرفته شده، باید اشاره کرد که کاربران تمایل کم‌تری نسبت به به‌روزرسانی دستگاه‌ خود به سیستم‌عامل آی‌اوس ۱۱ دارند؛ این موضوع با بررسی تعداد دستگاه‌هایی که نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌‌او‌اس را در هفته اول انتشار دریافت کرده‌اند، مشخص شده است. در سال گذشته و هنگامی‌که به‌روزرسانی آی‌اواس ۱۰ منتشر شد، سهم این نسخه در کم‌تر از یک هفته به ۳۴ درصد افزایش یافت.

عدم تمایل کاربران نسبت به به‌روزرسانی دستگاه خود به آی‌او‌اس ۱۱ زمانی جالب‌‏تر می‌شود که بدانید این نسخه مانند آی‌او‌اس ۱۰ تحت‌تاثیر مشکلات مختلفی برای نصب قرار نگرفته است؛ اگرچه برخی از کاربران ادعا می‌کنند که سرعت اجرای برنامه‌ها کاهش یافته است و حتی آی‌او‌اس ۱۱ روی دستگاه‌ آن‌ها، کارآیی مناسب را ندارد.

البته تأخیر در عرضه‌ی برخی از قابلیت‌های سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ مانند سرویس ارسال پول Peer to Peer اپل Pay و فضای iCloud برای برنامه iMessages و ترس کاربران از مواجه شدن با مشکلات اولیه که شاید گریبان گوشی آیفون یا تبلت آیپد آن‌ها را بگیرد، در عدم تمایل کاربران به دریافت به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱ در هفته اول انتشار آن بی‌تأثیر نبوده است.

شرکت اپل، امروز صبح به منظور رفع نگرانی کاربران، به‌روزرسانی آی‌او‌اس ۱۱.۰.۱ را با هدف رفع مشکلات عمده منتشر کرد؛ این به‌روزرسانی، همچنین ایراد مربوط به برنامه ایمیل را که کاربران سرویس ایمیل مایکروسافت را تحت‌تأثیر قرار داده بود، برطرف می‏‌کند.

با اینکه شاید آمار به‌روزرسانی دستگاه‌های مختلف به سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ نسبت به نسخه‏‌ی قبلی یعنی آی‌او‌اس ۱۰ کم‌تر باشد اما اپل همچنان توانسته است با محدود نگه‌داشتن اکوسیستم سیستم‌عامل آی‌او‌اس، نظارت بیشتری بر روند انتشار به‌روزرسانی‌های جدید برای محصولات مجهز به آن داشته باشد. در حالی‌که گوگل با سیستم‌عامل اندروید در این زمینه چندان موفق نبوده است؛ بیشتر از یک ماه از انتشار نسخه نهایی به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰ اوریو می‌گذرد؛ اما آمار و ارقام ارائه شده، به این موضوع دلالت می‌کند که سهم این نسخه در میان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی کم‌تر از ۰.۱ درصد است!

آمار استفاده از  سیستم عامل اندروید

همچنین نسخه قبلی سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۷.۰ و ۷.۱ نوقا، در مجموع تنها روی ۱۵.۶ درصد از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. بیشتر دستگاه‌های اندرویدی، همچنان از سیستم‌عامل اندروید مارشمالو و لالی‌پاپ استفاده می‌کنند که نزدیک به دو الی سه سال از زمان انتشار آن‌ها می‌گذرد.

البته در این میان، نباید از یاد برد که سیستم‌عامل اندروید روی دستگاه‌های بیشتری نصب شده و البته عدم نظارت مستقیم گوگل روی وضعیت به‌روزرسانی آن‌ها، باعث شده است تا نسخه‌های قدیمی همچنان بالاترین آمار استفاده را در میان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی داشته باشند. از سوی دیگر، مدل‌هایی که برای دریافت نسخه‌های جدید اعلام می‌شوند؛ با تأخیر قابل‌توجه به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌روز خواهند شد که این موضوع نیز روی پایین بودن آمار استفاده از نسخه‌های جدید سیستم‏‌عامل بی‌تأثیر نبوده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات