لنوو مدیر بخش موبایل خود را تغییر می‌دهد

سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی لنوو نه تنها در بازار کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها مدت زیادی است که در رتبه اول دنیا جا خوش کرده است، بلکه مدتی است بیش از پیش در صنعت موبایل و گوشی‌های هوشمند فعال بوده و به نظر می‌رسد به زودی به یکی از جدی‌ترین رقبای برندهای مشهور تبدیل شود. اما امروز خبری منتشر شده که نشان می‌دهد مدیر بخش موبایل این کمپانی چینی به زودی تغییر خواهد کرد.
تبلیغات

با اینکه می دانیم بیشترین حجم فروش کامپیوترهای شخصی در اختیار لنوو است، ولی طی چند وقت اخیر بیشتر از گوشی‌های هوشمند این کمپانی چینی شنیده ایم تا کامپیوترهای شخصی آن. به تازگی لنوو خرید Motorola Mobility را از گوگل نهایی کرده و پر واضح است که این شرکت قصد دارد سهم بیشتری از بازار گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند.

گوشی‌های هوشمند لنوو در بازار چین و دیگر کشورهای آسیایی فروش بسیار خوبی دارند، ولی همچنان باید در مقابل رقبای سرسختی چون هوآوی و شیائومی ایستادگی کند. برای سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های در نظر گرفته شده، کمپانی لنوو قصد دارد لیو جون، مدیر عامل بخش موبایل خود را با فردی جدید جایگزین کند.

به گفته NASDAQ، جون همچنان به عنوان مشاور ویژه یانگ یوآن‌کینگ مدیر عامل لنوو به کار خود در این شرکت ادامه خواهد داد و چن ژودانگ جای او را در راس بخش موبایل و رئیس جدید هیئت مدیره موتورولا خواهد گرفت. ژودانگ تجربه راه اندازی برند گوشی‌های ShenQi لنوو را دارد که بیشتر در بازار چین عرضه می‌شوند. NASDAQ اشاره کرده است که سهم لنوو در یک سال گذشته 2 درصد کاهش داشته و باوجود اینکه زیاد نیست ولی در مقابل رقبایی چون شیائومی راضی کننده نخواهد بود. در سه ماهه اول سال 2015 میلادی، سهم لنوو همراه با موتورولا توانسته مقام سوم تجارت گوشی‌های هوشمند جهان را از آن خود کند که نمی‌تواند برای سازنده دستگاه‌های تینک‌پد خیلی هم بد باشد.

با جایگزینی ژودانگ به جای جون، پست مدیریتی موتورولا نیز در اختیار او قرار می‌گیرد تا بتواند این دو برند را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. سرانجام موتورولا اوایل سال جاری میلادی خط تولید گوشی‌های Moto را در کشور چین راه‌اندازی کرد و امیدوار است بتواند در کنار محصولات لنوو بار دیگر برای رقابت با دستگاه‌های سامسونگ و دیگر رقبای قدرتمند وارد بازار چین شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات