لومیا 940 و 940XL به دوربین 20 مگاپیکسل و پورت USB Type C مجهز می‌شوند

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
مدت زیادی است که از معرفی آخرین پرچمدار خانواده لومیا می‌گذارد و شاید برخی بیشتر از اینکه منتظر انتشار ویندوز 10 باشند، در انتظار رونمایی از جدیدترین پرچمدار مایکروسافت هستند. در حالی که بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع داغ است، مشخصات جدیدی از دو گوشی لومیا 940 و 940 ایکس‌اِل منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اطلاعاتی که گفته می‌شود از یک منبع آگاه در مایکروسافت به دست آمده نشان می‌دهد پرچمداران جدید ردموندی‌ها، طراحی مشابه گوشی لومیا 830 نوکیا خواهند داشت و همچنان قرار است فریم آنها آلومینیومی و پشت دستگاه از جنس پلی‌کربنات باشد.

گفته می‌شود لومیا 940 به یک نمایشگر 5.2 اینچی QHD (رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل) و لومیا 940 ایکس‌ال نیز از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی بهره می‌برد. باتری هر دو گوشی به ترتیب 3000 و 3300 میلی آمپر ساعت خواهد بود. اما برخلاف آنچه پیشتر اعلام شده بود قرار است پرچمداران جدید لومیا به جای سنسور دوربین 25 مگاپیکسلی از همان دوربین 20 مگاپیکسلی PureView و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل استفاده کنند. هر دو گوشی به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهند شد، ولی به نظر می‌رسد پردازنده آنها با یکدیگر تفاوت دارد. در مدل کوچکتر از پردازنده 6 هسته‌ای که احتمالا همان اسنپدراگون 808 کوالکام است، استفاده خواهد شد و در مدل بزرگتر شاهد پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 810 باشیم.

lumia940

اما نکته جالب درباره برادران لومیا 940 این است که گفته می‌شود به رابط USB Type C مجهز می‌شوند تا از قابلیت Continuity پشتیبانی کنند که بتوان بین حالت لمسی و حالت دسکتاپ سوئیچ کرد. رابط‌های Type C می‌تواند به طور همزمان منتقل‌کننده داده‌ها، ویدیو و انرژی باشد و نصب ساده‌ای هم دارد.

البته اخباری هم به تازگی منتشر شده که دو نسخه از گوشی لومیا 840 در کشور هند مراحل تست را پشت سر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات