گوشی‌های هوشمند با کمترین حاشیه کدام‌ها هستند؟

سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
استقبال از صفحات نمایش بزرگ تولیدکنندگان را بر آن داشته تا سایز گوشی‌های هوشمندشان را افزایش دهند، اما این موضوع با ارگونومی و سهولت کاربری گوشی‌های هوشمند در تضاد است، از این‌رو کمپانی‌ها در تلاشند تا حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش را کاهش داده و مساحت مفید پنل جلویی را افزایش دهند.
تبلیغات

بالا بردن ابعاد صفحه‌ی نمایش گوشی‌های هوشمند هرچند باعث افزایش اقبال به این محصولات می‌شود، اما از طرفی با کاهش ارگونومی و سهولت استفاده از گوشی‌هوشمند در صورت بکارگیری یک دست، همراه می‌شود. در نتیجه‌ی این موارد کمپانی‌ها در پی کاهش حاشیه‌های زائد گوشی‌های هوشمند خود هستند. این موضوع علاوه بر بهینه‌کردن سایز گوشی در برابر سایز بالاتر صفحه‌ی نمایش، محصول نهایی را زیباتر جلوه می‌دهد. وب‌سایت Mobilisiden لیستی از گوشی‌های هوشمند را ایجاد کرده که به ترتیب نسبت صفحه‌ی نمایش به بدنه مرتب شده‌اند.

در این لیست، گوشی هوشمند آکوئس کریستال شارپ قرار دارد که با نسبت 78.5 درصد در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. نسل جدید این گوشی‌هوشمند که چندی پیش رونمایی شد، از این نظر در مقایسه با نسل اول پسرفت کرده و با نسبت 77.2 درصد، در جایگاه دوم قرار دارد. OPPO R7 پلاس یا نسبت 76.2 درصد در رتبه‌ی سوم قرار دارد. البته باید به این موضوع اشاره کرد هیچ یک از محصولات فوق در بازار جهانی در دسترس نیستند.

SmartPhoneInt

با توجه به آمار ارائه شده به نظر می‌رسد تولیدکنندگان در سال 2013 بسیار بهتر عمل کرده‌اند، چراکه در رتبه‌ی بعدی جی 2 ال‌جی با نسبت 76.1 درصد قرار دارد که محصول سال 2013 است. رتبه‌ی بعدی باز هم در اختیار گوشی هوشمند دیگری از ال‌جی یعنی جی 3 است که با نسبت تصویر 75.3 در رتبه‌ی بعدی قرار دارد. اما وضعیت برای جی 4 چگونه است؟ آخرین نسل از پرچمدار ال‌جی با نسبت 72.5 در جایگاه دوازدهم قرار گرفته است! وضعیت برای گلکسی S6 اج با صفحه‌ی نمایشی که در دو طرف خمیده است، به چه صورت است؟ شاید تصور کنید که این گوشی به واسطه‌ی بهره‌گیری از کناره‌های خمیده نسبت خوبی دارد، اما حقیقت این است که این گوشی با 71.7 درصد در جایگاه چهاردهم جا خوش کرده است. گلکسی S6 نیز با نسبت 70.6 در جایگاه بیست و دوم قرار گرفته است.

اپل در جدیدترین نسل خود بهتر عمل کرده است. آیفون 5S نسبتی 60.9 درصدی دارد در حالی که نسبت نمایشگر به سطح جلویی آیفون 6 به 65.3 درصد و آیفون 6 پلاس به 67.9 درصد افزایش یافته است. نکته جالب توجه این است که اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش جی 3  و آیفون 6 پلاس یکسان است.

هنوز بخشی از فضای جلوی گوشی‌ها برای کلید سخت‌افزاری و سایر ماژول‌های صرف می‌شود و به همین دلیل افزایش نسبت نمایشگر به سطح جلویی تلفن‌های هوشمند کاری چالش برانگیز است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات