هر آنچه از گوشی جی 5 ال جی انتظار داریم

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
ال‌جی مدام در حال بهبود پرچمدارانش است. این بهبودها در دستگاه‌های جی3 و جی4 تشدید شد تا آنجا که این پرچمداران امروز از بهترین گوشی‌های موبایل بازار به شمار می‌روند. انتظار می‌رود نسل بعدی پرچمدار ال‌جی هم با قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌تری راهی بازار شود. البته تاکنون خبر یا شایعه‌ی مهمی درباره جی5 منتشر نشده است؛ از این‌رو قصد داریم هرآنچه را که از این گوشی هوشمند انتظار داریم مطرح کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کمپانی ال‌جی پرچمدار جدید خود را اوایل اردیبهشت ماه معرفی کرد. می‌توان گفت جی 4 با مشخصات سخت افزاری خوب، انتظار هر کاربر را از یک گوشی هوشمند برآورده می‌کند. تا به حال این گوشی در تست‌های مختلفی از جمله تست سقوط، طول عمر باتری، کیفیت دوربین و قدرت پردازنده مورد آزمایش قرار گرفته است. تا به حال ال‌جی در پرچمداران خود، عملکرد بسیار خوبی داشته، به همین دلیل گوشی‌های جی 3 و جی 4، هر دو از برترین گوشی‌های هوشمند رده بالا در زمان عرضه به شمار می‌روند. در این مقاله به بررسی تمامی مواردی که انتظار می‌رود گوشی جی 5 به آن مجهز شود می‌پردازیم.

طراحی فوق‌العاده

بسیاری از کابران گوشی‌های پرچمدار ال‌جی را که به بدنه‌ی پلاستیکی مجهز شده‌، ترجیح نمی‌دهند. اگر ال‌جی قصد دارد پرچمدار خود را به قاب فلزی یا شیشه‌ای مجهز کند، بنابراین حداقل باید از نوعی جنس براق پلاستیکی که نسبتا با سلیقه‌ی همه‌ی افراد سازگار است، استفاده کند. سامسونگ در گوشی گلکسی نوت ۴ مخلوطی از قاب فلزی و پلاستیکی را بکار برد و نتیجه این بود که این گوشی در مقایسه با گلکسی نوت ۳ از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار شد. اگر شایعات تا حدودی حقیقت داشته باشند، ال‌جی همزمان با پرچمدار جدید، زبان طراحی جدیدی را تا پایان سال ۲۰۱۵ معرفی می‌کند.

نسخه کوچک

ویژگی دیگری که در پرچمداران ال‌جی مورد توجه قرار گرفته، نسخه‌ی کوچک آن‌ها است.گوشی جی ۳ به طور غیر منتظره به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی مجهز شد و از این‌رو می‌توان گفت  این سایز نمایشگر کمی بزرگ است. گوشی جی ۴ نیز به همین ترتیب از صفحه نمایش بسیار بزرگی برخوردار شده است. کمپانی ال‌جی در پرچمدار بعدی خود باید سایز کوچک‌تری را در نظر بگیرد و با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت ساخت نسخه‌ی کامپکت با مشخصات مشابه پرچمدار بسیار معقولانه به نظر می‌رسد. نسخه‌ی کامپکت گوشی اکسپریا زد ۳ به دلیل برخورداری از مشخصات بسیار خوب اما با سایز کوچک‌تر، در کشور ژاپن فروش بسیار بالایی داشت. حال با این اوصاف، گوشی‌های نسخه‌ی کوچک پرچمداران نباید به نمایشگر با رزولوشن و کیفیت پایین و عملکرد ضعیف مجهز شوند.

حسگر اثر انگشت

معمولا بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند، ترجیح می‌دهند از حسگر اثر انگشت به جای وارد کردن پسورد به منظور احراز هویت استفاده کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود ال‌جی نیز در پرچمداران آتی خود، تاچ آی‌دی را به کار گیرد. البته کمپانی ال‌جی علاقه‌ی زیادی به استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در گوشی‌های هوشمند و محصولات خود دارد؛ به همین دلیل مجهز کردن گوشی هوشمند به حسگر اثر انگشت، گزینه‌ای معمولی برای این کمپانی به شمار می‌رود.

اسپیکرهای استریو دوگانه

برخلاف کمپانی شارپ که گوشی‌های هوشمند خود را با قابلیت‌هایی مشابه تلویزیون‌ها طراحی می‌کند، ال‌جی تمایلی به این کار ندارد. به همین دلیل اسپیکرهایی را در سمت بالا و پایینی گوشی قرار نمی‌دهد؛ اما انتظار می‌رود ال‌جی در پرچمدار بعدی خود از این فضاهای آزاد برای قرار دادن اسپیکر استفاده کند.

قابلیت ضدآب 

در نهایت می‌توان گفت هر کاربری که گوشی هوشمندی تهیه می‌کند، ترجیح می‌دهد این گوشی گران به قابلیت‌های مهمی از جمله ضدآب و ضد گرد و غبار مجهز شود. البته با در نظر گرفتن استقبال نشدن از گوشی‌های اکسپریای سونی در خارج از آسیا، می‌توان نتیجه گرفت که اکثر کاربران به قابلیت‌هایی همچون ضد آب و ضد گرد و غبار بودن، توجهی ندارند. البته مجهز کردن گوشی هوشمند به قابلیت‌هایی نظیر ضدآب و ضد گرد و غبار، به مهارت خاصی نیاز دارد که به نظر می‌رسد ال‌جی تمایل زیادی برای به کار بردن آن‌ها ندارد. با این حال، محافظت کردن گوشی‌ در مقابل عناصری مانند آب و گرد و غبار بسیار کاربردی و مفید است و انتظار می‌رود ال‌جی نیز پرچمداران آینده خود را به این قابلیت‌ها مجهز کند.

دیدگاه شما در خصوص پرچمدار بعدی ال‌جی و آنچه ال‌جی برای رقابت بدان نیاز خواهد داشت چیست؟ شما چه انتظاراتی از جی 5 ال‌جی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات