مایکروسافت تقریبا در سال 1991 تلفن هوشمند را اختراع کرده بود

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
درگیر و دار رقابت شدید گوگل و اپل در بازار تلفن‌های هوشمند، مایکروسافت سعی دارد با سیستم‌عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند خود یعنی ویندوز فون جایی در این بازار برای خود پیدا کند. هر چند که در این راه رشد مناسبی داشته ولی هنوز فاصله بسیاری با اندروید و iOS دارد. "مجله مردان" در شماره اخیر خود به سراغ Nathan Myhrvold یکی از با سابقه‌های مایکروسافت رفته است. او در این مصاحبه گفته که در سال 1991 ایده چیزی شبیه به آیفون را به مایکروسافت ارائه کرده، اما درنهایت ایده او رد شده است.
تبلیغات

در حالی که این روزها مایکروسافت به دنبال آن است که در جنگ گوشی‌های هوشمند جایی برای خود باز کند، به نظر می‌رسد که این کمپانی ۱۶ سال قبل از آیفون روی چنین پروژه‌ای کار می‌کرده است. Nathan Myhrvold، رئیس سابق بخش فناوری و بنیانگذار Microsoft Research، در Men's Journal که معرفی بلند بالایی از او داشته، اعلام کرده که در سال 1991 ایده وسیله‌ای شبیه به آیفون را در سر می‌پرورانده است. این گجت قرار بود تا امکان مدیریت برنامه‌های روزانه را فراهم کند، از GPS برای تعیین مکان کاربر استفاده کند و به عنوان یک وسیله ارتباطی امکان دسترسی به ایمیل، فکس و سرویس پیجینگ را فراهم نماید. اما به نظر می‌رسد آن زمان مایکروسافت بر این عقیده بوده که چنین وسیله‌‌ای قیمت گرانی خواهد داشت و با وجود آن که میرولد معتقد بود که این وسیله را می‌توان بین 400 تا 1,000 دلار فروخت اما این کمپانی اجرای ایده او را رد کرد. وی گفته:

مایکروسافت مطمئنا می‌توانست بیشتر روی این ایده کار کند... یکی از بهترین خصیصه‌هایی که اپل و جابز در آن بی نظیر بودند، شجاعت در انجام کارهای کاملا متفاوت بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات