گوگل اندروید وان را با گوشی‌ های ارزان قیمت راهی اروپا می‌ کند

چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
ماه سپتامبر سال گذشته میلادی گوگل از سیستم عامل اندروید وان با هدف گسترش بیشتر گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت در کشورهای در حال توسعه رونمایی کرد. حالا گوگل این سیستم عامل را در بازار اروپا عرضه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امروز گوگل به صورت رسمی اندروید وان را در کشور ترکیه ارائه کرد و به نظر می‌رسد پروژه انتشار این سیستم عامل در کنار گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت در اروپا نیز کلید خورده است. گفته می‌شود گوگل برای توسعه بازار اندروید وان در اروپا 7 کشور را در نظر گرفته است.

گوگل قصد دارد با همکاری General Mobile گوشی‌های مبتنی بر اندروید وان را با مشخصات فنی مناسب وارد بازار ترکیه کند. البته باید خریداران همچنان کاور چرم مصنوعی و فونت زشت جنرال موبایل ترکیه را تحمل کنند.

ولی برخلاف دیگر گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید وان که از پردازنده‌های مدیاتک بهره می‌برند، این مدل به پردازنده اسنپدراگون 410 کوالکام، 2 گیگابایت رم، نمایشگر 5 اینچی IPS با رزولوشن HD و محافظ گوریلا گلس 4، دوربین 13 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. اما نکته مهم این است که این گوشی اولین دستگاه مجهز به اندروید وان است که از شبکه LTE پشتیبانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد این مشخصات فنی برای چنین محصولی مناسب باشد.

گوگل در کنفرانس خبری خود اعلام کرده است:

هدف ما با اندروید وان این است که افراد بیشتری بتوانند به کمک گوشی‌های هوشمند به‌روز و با کیفیت از اینترنت لذت ببرند.

این اولین باری است که یک گوشی در این رده کلمه با کیفیت را یدک می‌کشد و قطعا این عنوان با پرداخت هزینه بیشتر همراه است. جنرال موبایل نسخه 4G حدود 260 دلار قیمت خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات