بخش موبایل مایکروسافت حجم سفارش قطعات گوشی‌های هوشمند خود را کاهش می‌دهد

جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت گوشی‌های زیادی را در بین محصولات پایین و میان‌رده دارد و وب‌سایت تایوانی دیجی‌تایمز گزارش کرده است که با توجه به پیش‌بینی بخش موبایل این کمپانی از کاهش میزان فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت، ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند حجم سفارش قطعات موبایل را کاهش دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Microsoft Mobile که پیشتر همان بخش دستگاه‌های نوکیا بود با توجه به پیش‌بینی خود از کاهش 20 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند پایین و میان‌رده این شرکت در بازارهای هند، آمریکای شمالی و جنوب‌شرقی آسیا، تصمیم گرفته قطعات کمتری را برای ساخت گوشی سفارش دهد.

تامین‌کنندگان می‌گویند ردموندی‌ها نسبت به وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند پایین رده در سال 2015، نگاه محافظه‌کارانه‌ای دارند و اعضای زنجیره تامین این شرکت فکر می‌کنند عملکرد مایکروسافت موبایل در سال 2015 نسبت به سال 2014 میلادی در شرایط مساوی یا ضعیف‌تر خواهد بود که علت آن را باید کاهش تقاضای گوشی‌های ارزان‌قیمت در بازارهای نوظهور بدانیم که رقابت شکل گرفته در بازار چین بین تولیدکنندگان چون شیائومی، زدتی‌ای، لنوو، هوآوی و کول‌پد نیز می‌تواند مزید بر علت باشد.

تامین‌کنندگانی که از این کاهش حجم سفارش متضرر می‌شوند Samsung Display، Compal و TPK خواهند بود.

با این وجود مایکروسافت قصد دارد همچنان به کمک ایجاد رابطه همکاری با تولیدکنندگان چینی برای عرضه دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10، همچنان حضور خود را در بازار حفظ کند. در کنفرانس اخیر مایکروسافت، ردموندی‌ها نسبت به میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود در سه ماهه اول سال 2015 میلادی ابراز نا امیدی کردند و انتظار کاهش بیشتری را دارند و امکان دارد بیش از پیش هزینه‌های بخش موبایل خود را کاهش دهند. اگر مایکروسافت نتواند به کمک ویندوز 10 خودش را بالا بکشد، ممکن است سهم ویندوزفون از بازار جهانی حتی به کمتر از 2.5 درصد فعلی برسد.

به نظر شما مایکروسافت بعد از انتشار ویندوز 10 نسخه موبایل می‌تواند روزهای خوبی را تجربه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات