حسگر طیف رنگ در جی 4 ال‌ جی چه کاربردی دارد؟

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی جی‌ 4 ال‌جی شب گذشته طی مراسمی به طور رسمی معرفی شد، این گوشی هوشمند از دوربین ۱۶ مگا پیکسلی به همراه دیافراگم F1.8 برخوردار شده است، این لنز ۸۰ درصد نور بیشتری نسبت به گوشی جی 3 به حسگر تصویر می‌رساند. اما حسگر طیف رنگ یا Color Spectrum Sensor موجود در این گوشی چه کاربردی دارد؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گوشی جی 4 ال‌جی علاوه بر مشخصات فنی بسیار خوب، از دوربین قدرتمند به همراه حسگر طیف رنگ برخوردار است. لنز دیافراگم این گوشی F1.8 است که به ندرت در میان تلفن‌های هوشمند یافت می‌شود. ال‌جی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی جی 4 را به گونه‌ای طراحی کرده تا بتواند تصاویر زیبا، حتی در شریطی که نور ایده‌آل وجود ندارد، ثبت کند.

g4-css

دوربین پیشرفته در جی 4 ال‌جی با حسگر طیف رنگ یا Color Spectrum Sensor که به اختصار CSS نامیده می‌شود، تکمیل می‌شود. حسگر CSS با خواندن دقیق ارزش‌های RGB در نور محیطی یک صحنه و نور مادون قرمزی که از سوژه‌ها منعکس می‌شود دقت رنگ را بالا می‌برد. این حسگر از این اطلاعات، برای تطبیق تراز سفیدی و رنگ فلاش جهت خلق تصویر استفاده می‌کند. حال این حسگر به جای فلاش دوم تعبیه شده و می‌تواند منبع نور چه طبیعی و چه مصنوعی و همچنین سوژه عکاسی مورد نظر را به خوبی تشخیص دهد. انتخاب رنگ مناسب برای عکاسی به خصوص در نور کم و نور مصنوعی بسیار مهم است و دلیل این‌که گاهی عکس‌‌هایی با تن رنگ بسیار گرم یا برعکس با هاله آبی رنگ را شاهد هستیم همین مورد است.

کمپانی ال‌جی در باره حسگرطیف رنگ می‌گوید:

دوربین پیشرفته در جی 4 برای اولین بار در گوشی‌های هوشمند به همراه حسگر طیف رنگ عرضه می‌شود. CSS یا حسگر طیف رنگ دقت رنگ را با خواندن دقیق مقادیر رنگی RGB در نور محیط و همچنین امواج مادون قرمز بازتاب شده از اشیا بهبود می‌بخشد. CSS از این اطلاعات برای تنظیم تراز سفیدی تصاویر و رنگ فلش برای خلق تصاویری شبیه به آن‌چه با چشم غیرمسلح می‌بینیم استفاده می‌کند. با حسگر طیف نور دیگر رنگ قرمز هیچ‌گاه نارنجی و رنگ سفید هیچ‌گاه زرد به نظر نخواهد رسید.

درنهایت می‌توان گفت که این حسگر به امواج مادون قرمز که سنسورهای معمولی قادر به خواندن آن نیستند، حساس بوده و می‌تواند آن را تشخیص دهد. ال‌جی با تصاویری که توسط این گوشی به ثبت رسانده، به وضوح نشان می‌دهد که تصاویر چقدر به واقعیت نزدیک بوده و طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

هنوز باید آزمایش‌های مختلفی در محیط و نورهای مختلفی صورت گیرد تا قابلیت‌های دیگر گوشی جی 4 نمایان شود. اما در حال حاضر دوربین گوشی یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. نظر شما درباره حسگر طیف نور در جی 4 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات