اکسپریا زد 4 سونی به دوربین سلفی با لرزش گیر اپتیکال مجهز شده است

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد سونی در پرچمدار جدیدش تمرکز ویژه‌ای روی سلفی کرده است. این روزها بسیاری از کاربران از خود و دوستانشان تصاویر سلفی تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. سونی نیز به همین دلیل در Xperia Z4 از یک دوربین جلوی قدرتمند استفاده کرده که به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است.
تبلیغات

سونی امروز در ژاپن از پرچمدار جدیدش، اکسپریا زد 4 رونمایی کرد و از روی تصاویر منتشر شده از این تلفن هوشمند می‌توان حدس زد که این کمپانی هنوز نتوانسته محصول متفاوت خود را روانه بازار کند و طراحی آن همچنان شبیه به پرچمدارهای یکی دو سال اخیر آن است. وقتی این محصول را در کنار زد 3 قرار می‌دهیم، شباهت‌های فراوانی بین آن دو قابل مشاهده خواهد بود. زد 4 همچون پرچمدار نسل پیشین به نمایشگر 5.2 اینچ و فریم فلزی مجهز است و از صدای باکیفیت پشتیبانی می‌کند. همچنین این تلفن به دوربین اصلی با لنز ۲۵ میلی‌متری مجهز شده که پیش‌تر آن را در اکسپریا زد 3 دیده بودیم.

در زمینه طراحی ظاهری عمده‌ترین تفاوت پرچمدار جدید نسبت به نسل قبلی فریم باریک‌تر و سبک‌تر آن (تا ۷ میلی‌متر) است. اما دیگر تفاوت این دو محصول در دوربین جلوی آنها است. اکسپریا زد 4 به یک دوربین سلفی قدرتمند با همان لنز دوربین اصلی مجهز شده که از لرزش‌گیر اپتیکال هم بهره می‌برد. بدین طریق با این تلفن می‌توانید سلفی‌هایی باکیفیت بدون نگرانی از بابت لرزش دست بگیرید. نکته‌ی جالب توجه این است که هنوز مشخص نیست که دوربین پشتی نیز دارای لرزش‌گیر اپتیکال است یا این فناوری محدود به دوربین جلو است.

سونی همچنین قابلیت‌هایی چون تایمر را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه کرده تا کاربران بتوانند به شکل راحت‌تر و بهینه‌تری سلفی‌های گروهی بگیرند. این تلفن، تابستان سال جاری میلادی در چهار رنگ متنوع در بازار ژاپن عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که پس از این شاهد ارائه این محصول در کدام بازارها خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات