وان ام 9 در برابر آیفون 6؛ کدام گوشی از نظر عملکرد سریع‌تر است؟

یک‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
آیفون‌‌های اپل همیشه به‌عنوان نمونه‌ای از گوشی‌های‌هوشمند با عملکرد سریع مطرح هستند. اپل با وجود استفاده از تعداد هسته‌های کمتر و حافظه‌ی رم با ظرفیت پایین همیشه گوشی‌های‌هوشمند پایدار، سریع و بهینه‌ای را روانه‌ی بازار می‌کند. اچ‌تی‌سی نیز جزو تولیدکنندگان اندرویدی است که محصولات با کیفیت و البته سریعی را روانه‌ی بازار می‌کند. در ادامه به مقایسه سرعت پردازشی این دو گوشی‌هوشمند در عمل خواهیم پرداخت.
تبلیغات

گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی هر سال با بیشتر شدن تعداد هسته‌های پردازنده و حافظه‌ی رم روانه‌ی بازار می‌شوند، اما در مقابل اپل بدون اضافه کردن به تعداد هسته‌های پردازنده و بالا بردن میزان رم مورد استفاده، به بهینه سازی معماری پردازنده می‌پردازد که این موضوع در کنار بالا رفتن قدرت پردازشی، به بهبود مصرف انرژی نیز کمک می‌کند. در ادامه به مقایسه‌ی سرعت عملکرد دو گوشی‌هوشمند آیفون 6 و وان ام 9 می‌پردازیم.

آماده سازی

برای مقایسه‌ی سرعت عملکرد دو گوشی‌هوشمند آیفون 6 و وان ام 9 اچ‌تی‌سی اپلیکیشن‌های خاصی انتخاب شده‌اند تا مقایسه براساس سرعت اجرای این اپلیکیشن‌ها در دو گوشی هوشمند سنجیده شوند. در این مقایسه اپلیکیشن‌ها یک به یک با قرار گرفتن گوشی‌های‌هوشمند در کنار هم اجرا شده‌اند و امتیاز بیشتر نصیب گوشی‌هوشمندی شده که با سرعت بیشتری اپلیکشن را لود کرده است.

برای ایجاد شرایط مساوی به منظور رقم خوردن نتایج نزدیک به واقعیت، هر دو گوشی‌هوشمند به یک شبکه‌ی بی‌سیم اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند. همچنین در هر دو گوشی‌هوشمند از یک حساب کاربری برای انواع سرویس‌ها همچون ایمیل‌ها استفاده شده و اطلاعات موجود برای لیست مخاطبان نیز یکسان است.

نتایج

اچ‌تی‌سی درمرحله‌ی اول که مربوط به اجرای اپلیکشن‌های پیش فرض گوشی‌هوشمند از قبیل تقویم، دفترچه تلفن و شمار‌ه‌گیر است، بهتر از رقیب عمل کرد. اجرای اپلیکیشن‌های مورد نظر در گوشی‌های اچ‌تی‌سی از سرعت بالاتری برخوردار بود و روان‌تر نیز اجرا شد.

در مقابل در زمان اجرای اپلیکیشن دوربین، آیفون گوی سبقت را از رقیب ربود. همچنین باید به عملکرد سریع‌تر مرورگر سافاری در آیفون در برابر مرورگر کروم روی وان ام 9 اشاره کرد. در مورد اپلیکشن‌های غیر پیش فرض نظیر اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک، آیفون 6 اپل بهتر از وان ام 9 عمل کرد، هرچند فاصله‌ی چشم‌گیری نیز بین این دو گوشی‌هوشمند نیست.

در مورد عملکرد کلی رابط کاربری نیز هر دو گوشی به نحو احسن کار می‌کنند و پاسخ‌گویی و سرعت اجرای دستورات بسیار خوب و رضایت بخش است، هرچند آیفون کمی سریع‌تر به نظر می‌رسد.

OneM9iPhone6

نظر شما در این خصوص چیست؟ در صورتی که تجربه‌ی کار با گوشی‌های هوشمند مورد نظر را دارید، نظر خود را در مورد عملکرد این دو گوشی با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات