comScore گزارش سهم بازار گوشی‌ های هوشمند را منتشر کرد: رشد اندروید با وجود کاهش سهم سامسونگ

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ComScore آمار خود از سهم بازار پلتفرم‌ها و سازندگان گوشی‌های هوشمند طی سه‌ماهه گذشته را منتشر کرد که اگرچه اطلاعات جالبی در بر دارد، اما نتایج آن دور از ذهن نبود. هرچند این آمار مربوط به بازار ایالات متحده است اما بزرگی و بلوغ این بازار داده‌های کلی مناسبی در اختیارمان قرار می‌دهد.
تبلیغات

 تغییرات روی داده در سهم بازار هر یک از سازندگان و پلتفرم‌ها از آمارهای مهمی محسوب می‌شود که پیگیری آن‌ها اطلاعات جالبی در خصوص خیزش و رکود هر یک از سازندگان در اختیارمان قرار می‌دهد. همانطور که از قبل هم می‌دانیم، اندروید همچنان با ارقام قاطع، بیشترین تعداد گوشی هوشمند فروخته شده را به خود اختصاص داده است. در نقطه‌ی مقابل، اپل محبوب‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

در سه‌ماهه‌ی گذشته نیز تغییری در این اصول بوجود نیامده  است. با این حال، اندروید 0.2 درصد دیگر از بازار ایالات متحده را نیز به سمت خود کشیده تا با وجود محبوبیت گسترده‌ی آیفون‌های جدید اپل، سهم این پلتفرم از بازار به 52.8 درصد برسد. اپل از هر دو جنبه‌ی سازنده‌ی گوشی و توسعه‌دهنده‌ی پلتفرم با آمار منفی روبرو شده است. هر دو بخش با کاهش 0.1 درصدی به سهم 41.7 درصد قناعت کردند.

برندگان دیگر میدان، ال‌جی با کسب سهم قاطع 0.7 درصدی و رسیدن به 8.3 درصد و اچ‌تی‌سی با کسب سهم اندک 0.1 درصدی و دست یافتن به رقم 3.7 درصد از بازار بوده‌اند. سامسونگ در این میان بخش مهمی را از دست داده است. این کمپانی کره‌ای 1.1 درصد از سهم خود را به سایر سازندگان واگذار کرده و موجب شده سهم بزرگ‌ترین سازنده‌ی دستگاه‌های اندرویدی به 28.6 درصد برسد.

یکی از غافلگیری‌های بزرگ در این آمار به بخش گوشی‌های موبایل مایکروسافت مربوط است. پلتفرم ویندوز فون توانسته بار دیگر 0.1 درصد به سهم خود در ایالات متحده اضافه کند و به رقم 3.5 درصد از بازار دست یابد. در مقابل، تغییری که هیچ‌کس را غافلگیر نخواهد کرد کاهش سهم 0.2 درصدی بلک‌بری و سقوط به سهم 1.8 درصدی از بازار است.

اگر شما برای سه‌ماهه‌ی آینده که شاهد حضور پرچمداران جدید دنیای اندروید است پیش‌بینی خاصی دارید، حتما آن را در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات