گوشی P8 Platinum Edition هوآوی، ۲۶ فروردین با قیمت 810 دلار معرفی می‌شود

دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
Huawei P8 یکی از گوشی‌هایی است که طی چند ماه اخیر زیاد از آن شنیده‌ایم و قرار است پرچمدار جدید این غول چینی باشد. طبق برنامه قبلی هوآوی در تاریخ 15 آوریل از گوشی P8 خود در شهر لندن رونمایی خواهد کرد و شنیده شده نسخه دیگری هم در راه است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شایعات زیادی پیرامون پرچمدار سال 2015 هوآوی که قرار است نسل جدید گوشی P7 این شرکت باشد، شنیده می‌شود و چند روز پیش این گوشی توانست تاییدیه TENAA را در کشور چین دریافت کند. با توجه به اینکه هوآوی به طور رسمی تاریخ رویداد خود را مشخص کرده و مشخصات فنی دستگاه نیز منتشر شده است، اخبار جدیدی از نسخه دیگر P8 به گوش می‌رسد.

اگرچه هنوز گوشی پی 8 هوآوی به طور رسمی رونمایی نشده است ولی به نظر می‌رسد نسخه ویژه‌ای از آن در راه باشد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته هوآوی نسخه سافایر گوشی اسند پی 7 خود را معرفی نکرد و به نظر می‌رسد این اتفاق برای عضو جدید خانواده P نیز تکرار شود.

طبق شایعاتی که از چین منتشر شده این گوشی خاص به نام P8 نسخه پلاتینیوم شناخته می‌شود و بر اساس اطلاعات موجود قرار است هر دو طرف آن به پنل شیشه سافایر و طلا (که بیشتر به نظر می‌رسد رنگ آن باشد) مجهز شود. گفته می‌شود در ساخت این گوشی از سرامیک زیکونیا نیز استفاده خواهد شد. همچنین براساس همین شایعات گوشی پی 8 پلاتینیوم نیز در تاریخ 15 آوریل با قیمتی در حدود 810 دلار در کنار نسخه معموی پی 8 معرفی می‌شود.

البته هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این دستگاه اعلام نشده است، ولی به نظر می‌رسد مشخصات آن با گوشی P8 معمولی تفاوتی نداشته باشد. گفته می‌شود Huawei P8 به یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 13 مگاپیکسلی با فلاش دو گانه و اندروید 5.0 آب نبات چوبی عرضه خواهد شد. هوآوی همچنان از رابط کاربری Emotion UI خود استفاده خواهد کرد و بهره‌گیری از اسکنر اثر انگشت احتمالی در حد یک شایعه است.

اما آنچه در تاییدیه TENAA فاش شده این است که گوشی P8 هوآوی به یک پردازنده 64 بیتی و 8 هسته‌ای HiSilicon Kirin 930 مجهز خواهد شد که به تازگی اخباری مبنی بر استفاده از پردازنده‌ی بهینه شده Kirin 935 نیز منتشر شده است.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) ارمغان هوآوی برای ما چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات