تا پایان سال ۴۰ میلیون آیفون 10 عرضه می‌شود

شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از مشخص شدن ۳ نوامبر به‌عنوان تاریخ عرضه‌ی آیفون ۱۰ از جانب اپل، مؤسسه‌ی KGI پیش‌بینی‌های خود در خصوص میزان فروش این گوشی را کاهش داد.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI Securities پس از برگزاری رویداد رونمایی از آیفون‌های جدید اپل، دو یادداشت تحلیلی نخست خود در زمینه‌ی پیش‌بینی میزان فروش آیفون‌ را منتشر کرده است. KGI در گزارش‌های جدید خود به موضوعاتی مانند تاریخ پیش‌سفارش و عرضه‌ی دیرتر از انتظار آیفون ۱۰ و اپل واچ ۳ می‌پردازد.

KGI در ماه آگوست پیش‌بینی کرده بود که هر سه مدل جدید آیفون به‌صورت هم‌زمان عرضه خواهند شد با این تفاوت که عرضه‌ی آیفون ۱۰ به‌صورت محدود خواهد بود. این مؤسسه انتظار داشت که میزان عرضه‌ی مدل OLED آیفون که اکنون آن را با نام آیفون ۱۰ می‌شناسیم، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ تنها ۲ تا ۴ میلیون دستگاه و تا پایان سال ۴۵ تا ۵۰ میلیون دستگاه باشد.

اما کوپرتینونشین‌ها در جریان رونمایی از آیفون ۱۰ اعلام کردند که پیش‌سفارش آیفون ۱۰ تا پیش از تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز نخواهد شد و عرضه‌ی این محصول از تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) انجام می‌شود؛ بنابراین برخلاف پیش‌بینی‌های مؤسسه‌ی KGI Securities، اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ به‌ هیچ‌وجه آیفون ۱۰ را عرضه نخواهد کرد.

در واکنش به این موضوع، مؤسسه‌ی KGI پیش‌بینی‌های خود را از میزان عرضه‌ی آیفون ۱۰ تا پایان سال جاری میلادی، از ۴۵ تا ۵۰ میلیون دستگاه به ۴۰ میلیون دستگاه کاهش داده است. علاوه‌بر این، KGI انتظار دارد که میزان عرضه‌ی آیفون ۱۰ تا پیش از نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ با میزان تقاضا برای این محصول برابری نکند.

با این حال، اپل درآمد خود در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ را ۴۹ تا ۵۲ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است؛ این ارقام با در نظر گرفتن افزایش ناگهانی میزان فروش آیفون که معمولا پس از معرفی مدل‌های جدید رخ می‌دهد، محاسبه شده‌اند؛ بنابراین کوپرتینونشین‌ها فروش بسیار بالایی برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس پیش‌بینی می‌کنند و از آنجا که تاریخ تحویل آیفون‌های جدید به‌ تعویق افتاده است، به‌ نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های اپل در حال بدل‌ شدن به حقیقت هستند.

 تحلیل‌گران مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI یکی از دلایل به‌ تعویق افتادن تاریخ پیش‌فروش آیفون ۱۰ را جلوگیری از تأثیر مخرب این مسئله بر میزان فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس عنوان می‌کنند. در یادداشت‌های این مؤسسه آمده است که برخی از سرمایه‌گذاران در مورد میزان فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس محتاط هستند؛ اما KGI و سرمایه‌گذاران یادشده، نبود نسخه‌ی طلایی آیفون ۱۰ در زمان عرضه‌ی آن را بر عرضه‌ی آن تأثیرگذار نمی‌دانند.

مؤسسه‌ی KGI به اشتباه خود در خصوص اپل واچ ۳ نیز اذعان دارد؛ این مؤسسه معتقد بود نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل با قابلیت‌هایی مانند برقراری تماس و ارسال پیام معرفی نخواهد شد. KGI معتقد است که چنین قابلیت‌هایی اپل واچ ۳ را به یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند بالارده بدل خواهند کرد؛ اما میزان شارژدهی باتری حین استفاده از قابلیت‌های یادشده، ممکن است یکی از عوامل محدودکننده‌ی میزان فروش اپل واچ ۳ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات