کالبدشکافی گلکسی نوت 8 نشان از طراحی ماژولار و تعمیرپذیری سخت آن دارد

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه‌ی iFixit بعد از کالبدشکافی گلکسی نوت 8، امتیاز ۴ را برای تعمیرپذیری این فبلت در نظر گرفته است.
تبلیغات

مثل همیشه، iFixit با ورود یک محصول جدید به‌ویژه پرچم‌دار اخیر سامسونگ یعنی گلکسی نوت 8، دست به کالبدشکافی این دستگاه زده است. iFixit اعلام کرده که فبلت جدید غول کره‌ای، طراحی داخلی ماژولار دارد و امتیاز تعمیرپذیری آن ۴ از ۱۰ است. به نظر می‌رسد وضعیت پرچم‌دار جدید سامسونگ به‌مراتب بهتر از اسنشال‌فون با امتیاز ۱ است!

کالبدشکافی گلکسی نوت 8

اگر نیاز به هرگونه تعمیری روی گلکسی نوت 8 باشد، ناگزیر باید حتما پنل شیشه‌ای پشت دستگاه جدا شود که می‌تواند فرایند بسیاری سختی باشد؛ چرا که نه‌تنها برای جدا کردن آن نیاز به دقت زیادی دارید، بلکه قرار دادن مجدد آن در جای خود کار بسیار دشواری است. اگر بخواهید نمایشگر را تعویض کنید، باید صفحه نمایش و پنل پشتی را از جای خود خارج کنید که نه‌تنها هر دو شکننده هستند، بلکه با چسب‌های بسیار مستحکمی محافظت می‌شوند.

از طرف دیگر، داخل گلکسی نوت 8 از قطعات ماژولار زیادی استفاده شده و به‌طور طبیعی هر چیزی دارای پوشش مخصوص به خود است. این بدین معنی است که شما می‌توانید هر قطعه را به‌صورت مجزا تعویض کنید. نکته‌ی مثبت دیگر این است که برای تعمیر گلکسی نوت 8 فقط به پیچ‌گوشتی و ابزارهای استاندارد نیاز دارید.

امکان تعویض باتری وجود دارد؛ ولی با توجه به محافظ‌ها و چسب‌های به‌کاررفته، تقریبا امکان این موضوع نزدیک به صفر است. با این اوصاف بهتر است هیچ‌گاه خودتان برای تعمیر گلکسی نوت 8 دست‌به‌کار نشوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات