نکسوس 6 پی هواوی، ۲۰ شهریور به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت می‌کند

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اعلام رسمی یک اپراتور کانادایی، گوشی نکسوس ۶ پی هواوی ۲۰ شهریور به اندروید اوریو به‌روزرسانی خواهد شد.
تبلیغات

گوگل اواخر مرداد از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام اندروید اوریو رونمایی کرد. این به‌روزرسانی که در حال ‎حاضر برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال عرضه شده است، تا چند روز آینده برای گوشی نکسوس 6 پی منتشر خواهد شد.

هنگامی‌که از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید رونمایی شد، مشخص بود که پرچم‌داران ۲۰۱۶ گوگل، گوشی‌‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال برای دریافت این به‌روزرسانی در اولویت هستند و احتمالاً با چند هفته تأخیر، به‏‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی منتشر خواهد شد.

به همین جهت، یک اپراتور کانادایی با نام راجرز، به‎تازگی زمان انتشار به‌‏روزرسانی اندروید اوریو را برای گوشی نکسوس ۶ پی فاش کرده است. در جدول زمان‌بندی این اپراتور، اعلام شده است که نکسوس ۶ پی در تاریخ ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به اندروید ۸.۰ اوریو به‏‌روزرسانی خواهد شد.

اندروید 8 برای نکسوس 6 پی

توجه داشته باشید که ممکن است زمان‎بندی نادرست باشد؛ همچنین، این امکان وجود دارد که در هنگام عرضه نهایی، تغییراتی در زمان‌بندی انتشار به‌روزرسانی اندروید ۸.۰ اوریو برای گوشی نکسوس ۶ پی به دلیل شناسایی تعدادی باگ ایجاد شود. ضمن اینکه تاریخ مذکور توسط یک اپراتور اعلام شده است؛ به همین جهت، بعید نیست به‎روزرسانی اندروید اوریو پیش از ۲۰ شهریور برای گوشی‌ نکسوس ۶ پی عرضه شود.

نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید از نظر طراحی، تفاوت چندانی با اندروید ۷.۰ نوقا ندارد اما قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌ها، «Notifications Dots» است که می‌تواند هشدارهای اخیر را به شکل ساده‌تری به اطلاع کاربر برساند. در صورت دریافت هشدار از یک برنامه، یک علامت «دایره‌ای شکل» روی آیکون آن ظاهر می‌شود و با نگه‌داشتن انگشت برای چند ثانیه روی آیکون برنامه، می‌توان از آخرین هشدارها مطلع شد؛ ضمن اینکه حالت مذکور اجازه دسترسی سریع‌تر به برخی از ویژگی‌های یک برنامه را به کاربران می‌دهد.

اندروید اوریو همچنین اجرای دو برنامه را در کنار یکدیگر امکان‌پذیر خواهد کرد؛ این قابلیت که «Picture in Picture» نامیده می‌شود با حالت «Split View» در سیستم‌عامل اندروید نوقا متفاوت است. به کمک ویژگی «تصویر در تصویر» می‌توانید یک برنامه مانند پخش‌کننده ویدیو را به‌صورت هم‌زمان با برنامه پیام‌رسان یا ... روی گوشی خود اجرا کنید؛ البته، پخش‌کننده ویدیو در کادری کوچک در کنار برنامه اصلی نمایش داده خواهد شد تا فضای زیادی اشغال نکند.

اموجی‌ها جدید، API تکمیل خودکار فرم‌ها، نظارت بیشتر بر مصرف شارژ باتری و محدود شدن برخی از برنامه‌‏ها برای استفاده‌ی بیش از حد شارژ باتری، از دیگر قابلیت‌های به‌روزرسانی اندروید ۸.۰ اوریو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات