میت 10؛ اولین گوشی هواوی با رابط‌ کاربری EMUI 6.0

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویری از رابط‌کاربری EMUI 6.0 منتشر شده که حاکی از آن است اندروید ۸.۰ برای گوشی‏‌های هواوی ارائه می‌شود.
تبلیغات

فبلت میت ۹ به‌عنوان اولین گوشی هواوی در سال گذشته، با پوسته EMUI 5.0 عرضه شد و آن‌طور که پیداست، میت ۱۰ به عنوان جایگزین این فبلت و اولین گوشی شرکت سازنده به شمار خواهد رفت که پوسته EMUI 6.0 روی آن اجرا می‎شود.

EMUI 6

تصاویر تازه‌ای که در شبکه‌ی اجتماعی Weibo منتشر شده است، از توسعه رابط‌کاربری EMUI 6.0 خبر می‌دهد؛ این نسخه از پوسته هواوی روی سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو نصب خواهد شد. شرکت سازنده با EMUI 5.0، از شخصی‌سازی کامل رابط‌کاربری خود فاصله گرفت و پوسته اختصاصی هواوی که برای محصولات این شرکت درنظر گرفته شده است؛ شباهت‌ بیشتری به اندروید خالص دارد.

به همین جهت، انتظار می‌رود که EMUI 6.0 راه نسل قبل خود را ادامه دهد؛ این ویژگی به همراه قابلیت‌های اختصاصی عرضه خواهد شد که شرکت هواوی برای محصولاتش درنظر گرفته است و البته، تعدادی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی سیستم‎عامل «اندروید اوریو» نیز به همراه این نسخه ارائه می‎شود.

EMUI 6

EMUI 6.0 به قابلیت تصویر در تصویر (PiP) مجهز خواهد شد که به کاربران اجازه می‌دهد دو برنامه را به صورت هم‏‌زمان در کنار یک‌دیگر اجرا کنند؛ البته این ویژگی با Split Screen متفاوت است و این فرصت برای علاقه‌مندان فراهم خواهد شد تا به صورت هم‌زمان یک برنامه را به صورت تمام صفحه و برنامه دیگری مانند برنامه‌های پخش‎کننده ویدیو را در یک کادر کوچک اجرا کنند. همچنین در اندروید اوریو به اعلان‌های حبابی‌شکل دسترسی خواهید داشت و تعدادی قابلیت برای ذخیره‌ انرژی باتری درنظر گرفته شده است.

EMUI 6

میت در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) به صورت رسمی معرفی خواهد شد و گفته می‌شود شرکت هواوی، پرچمدار جدیدش را در دو نسخه عرضه می‌کند. مدل «پرو» به نمایشگری بدون حاشیه مجهز خواهد بود، در حالی‌که میت ۱۰ «استاندارد» فاقد نمایشگر بدون حاشیه است و البته با قیمت کمتری به فروش خواهد رسید. چیپ‌ست Kirin 970 به همراه شش گیگابایت رم، از دیگر مشخصات احتمالی است که برای میت ۱۰ درنظر گرفته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات