گلکسی نوت 9 به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز می‌شود

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‏‏‌چی کو گزارش داده است که گلکسی نوت 9 با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه می‎شود.
تبلیغات

شرکت سامسونگ، اپل و سازندگان دیگر به سختی تلاش می‏‌کنند تا گوشی‌های هوشمند خود را با سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر ارائه دهند و بدین شکل، چالش جای‌گیری سنسور اثرانگشت را در محصولات جدید خود برطرف خواهند کرد. 

در ابتدا انتظار می‌رفت شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه‎نمایش ارائه دهد؛ اما بعد از مدتی، سامسونگ نتوانست فناوری لازم را برای ادغام سنسور اثر انگشت با پنل نمایشگر آماده کندو به همین جهت از عرضه گلکسی اس ۸ با سنسور یکپارچه صرف‌ نظر کرد. در نتیجه، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در نهایت با سنسور اثر انگشت در بدنه پشتی عرضه شد؛ هرچند، کاربران از جای‌گیری نامتعارف سنسور اثر انگشت در بدنه پشتی و در کنار لنز دوربین ناراضی هستند. دسترسی به سنسور اثر انگشت در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به دلیل ابعاد کشیده آن، بسیار دشوار است و حتی امکان دارد به دلیل جای‌گیری حسگر اثر انگشت در کنار دوربین، انگشت کاربر روی لنز دوربین قرار گیرد.  

پس از عرضه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، اعلام شد که شرکت سامسونگ به دنبال ادغام سنسور اثر انگشت با نمایشگر در فبلت پرچم‌دار جدید خود، یعنی گلکسی نوت ۸ است؛ هرچند می‌دانیم که چنین نخواهد شد و براساس رندرهای به‎دست آمده و محدودیت‏‌هایی که در حال‌‏حاضر از این فناوری سراغ داریم، فبلت رده‎بالای جدید سامسونگ فاقد سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود. علاوه‌براین، اعلام شده است که در مدل‌های اولیه گلکسی نوت ۸ با سنسور اثر انگشت یکپارچه، مشکلاتی مربوط به روشنایی صفحه‌‏نمایش وجود دارد.

از آنجایی‌که گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس فاقد سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر هستند، احتمالاً برای عرضه گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با این فناوری لحظه‏‌شماری خواهید کرد؛ هرچند گزارش جدید مینگ‌چی کو از این موضوع حکایت دارد که درگوشی پرچم‌‏دار نیمه اول ۲۰۱۸ سامسونگ، سنسور اثر انگشت با نمایشگر ادغام نخواهد شد.

تحلیل‌گر برجسته KGI Securities مدعی است که سامسونگ تصمیم دارد وضعیت فعلی مربوط به جای‌گیری سنسور اثر انگشت را در گوشی‌های پرچم‌‏دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس حفظ کند. در نتیجه، مینگ‏‌چی کو پیش‎بینی کرده است که گلکسی نوت ۹ اولین فبلت رده‌بالای سامسونگ در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که با سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر راهی بازار خواهد شد.

در ادامه، مینگ‌چی کو به سرمایه‌گذاران گزارش داده است که سال آینده، تأمین‎ سنسور اثر انگشت به شرکت فرانسوی Egis واگذار خواهد شد؛ در حال‌حاضر، سامسونگ با سیناپتیکس برای تأمین سنسور اثر انگشت برای گوشی‏‌های خود همکاری می‎کند. شرکت فرانسوی Egis، سال آینده بزرگ‎ترین تأمین‎کننده IC سنسور اثر انگشت برای گوشی‎های سامسونگ خواهد بود.

به‌نظر مینگ‎چی کو، گلکسی نوت ۹ اولین گوشی سامسونگ محهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خواهد بود؛ زیرا باید تفاوت‎های قابل‌ توجهی با نسل قبل خود و محصولات دیگر سامسونگ داشته باشد و شرکت سازنده، گمان می‌کند که با ادغام حسگر اثر انگشت با نمایشگر، می‌تواند شانس فروش فبلت پرچم‎دار جدیدش را در سال آینده افزایش دهد. برای مشاهده‌ی مشخصات فنی احتمالی گلکسی نوت 9 از صفحه‌ این محصول در بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات