استاندارد نظامی ال جی جی 6 چه مفهومی دارد

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ال‌جی جی ۶ علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و مشخصات فنی کارآمد، به دلیل داشتن گواهی نظامی ۸۱۰ جی، یک گوشی مقاوم است.
تبلیغات

ال‌جی در واپسین روزهای زمستان سال ۲۰۱۷، از نسل جدید گوشی پرچم‌دار خود رونمایی کرد. با توجه به عدم موفقیت جی ۵ که از یک طراحی خلاقانه‌ی ماژولار بهره می‌برد، ال‌جی در جی ۶ رویه را تغییر داد و یک گوشی زیبا با بهره‌گیری از الگوهای جدید طراحی در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. ال‌جی جی ۶ از صفحه‌ی نمایشی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد. حذف حاشیه‌ها در طرفین و همچنین کاهش حاشیه در دو قسمت بالا و پایین گوشی، باعث شده است گوشی بسیار زیبا به نظر برسد و استفاده از نسبت تصویر ۱۹ به ۸ با وجود افزایش سایز صفحه‌ی نمایش گوشی، جی ۶ را بسیار خوش‌دست کرده است. ال‌جی جی ۶ در حالی به‌خوبی در دست جای می‌گیرد که در آن یک صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچی قرار گرفته است.

نمایشگر ال جی جی 6

در اولین نگاه، زیبایی ال‌جی جی ۶ دلربایی می‌کند؛ اما شاید تصور اولیه این باشد: نداشتن حاشیه و بهره‌‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش بزرگ این گوشی را به یک گزینه مستعد برای درهم شکستن در یک برخورد ساده تبدیل کند.ولی واقعیت چیز دیگری است؛ طراحان ال‌جی برای تولید یک گوشی کامل و بی‌نقص، علاوه بر زیبایی، استحکام را نیز به‌عنوان یک فاکتور اصلی در نظر داشته‌اند و جی ۶ را با داشتن گواهی نظامی استحکام راهی بازار کرده‌اند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ال‌جی، پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ این کمپانی کره‌ای از استاندارد استحکام نظامی 810G پشتیبانی می‌کند.

ال جی جی 6 / lg g6

اطلاعاتی که ال‌جی در مورد آزمایش‌های صورت‌گرفته روی جی ۶ ارائه کرده است، نشان از این دارند که این گوشی ۱۴ تست نظامی مختلف را برای اثبات استحکام خود پشت سر گذاشته است. از جمله‌ی آزمایش‌هایی که جی ۶ را محک زده‌اند می‌توان به تست در دمای بالا و پایین، تست فشار، لرزش و ضربه‌ی ناگهانی اشاره کرد. اما این تمام ماجرا نیست؛ چراکه مقاومت جی ۶ علاوه بر آب و گردوغبار، در برابر نفوذ مواد دیگری نظیر نمک نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

ال جی جی 6 / lg g6

علاوه بر خود گوشی و ساختار آن، باتری یکی از بخش‌های جی ۶ است که به‌تنهایی مورد آزمایش‌های مختلفی قرار گرفته است. باتری جی ۶ در ۱۰ آزمایش مختلف مورد بررسی قرار گرفته که حتی شماری از این آزمایش‌ها، استاندارد جهانی برای سنجش میزان کارایی باتری نیستند. برای مثال می‌توان به بررسی باتری با استفاده از اشعه‌ی ایکس اشاره کرد که طی آن به بررسی صفحات مثبت و منفی باتری پرداخته می‌شود و جزو استانداردهای مرسوم جهانی برای تعیین کیفیت نیست.

ال جی جی 6 / lg g6

از جمله‌ی آزمایش‌های باتری که جی ۶ نتیجه‌ای بالاتر از استاندارد در آن کسب کرده، تست ضربه‌ی ناگهانی به باتری است. در این آزمایش یک میله فلزی ۱۵.۸ میلی‌متری روی باتری قرار گرفته و یک بسته با وزن ۹.۱ کیلوگرم از فاصله‌ی ۶۱ سانتی‌متری روی آن پرتاب شده است. باتری ال‌جی جی ۶ موفق شده در این آزمایش به‌خوبی عمل کند.

علاوه بر موارد یادشده، خود گوشی نیز تحت آزمایش‌های متنوعی قرار گرفته است که در لیست زیر می‌توانید با ۱۲ مورد از آن‌ها آشنا شوید:

  • رها کردن گوشی از ارتفاع روی لبه
  • غوطهور سازی در آب
  • قرار گرفتن در معرض فشار هوای پایین
  • قرار گرفتن در معرض امواج خورشیدی
  • وارد کردن شوک با تغییر ناگهانی دما
  • قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد در درون بسته‌بندی و بیرون آن
  • قرار گرفتن در معرض انواع لرزشها از زوایای مختلف
  • قرار گرفتن در معرض رطوبت
  • قرار گرفتن در معرض تودهی نمکی
  • مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار
  • قرار گرفتن در معرض باران
  • قرار گرفتن در سرما با بسته‌بندی و بیرون از آن
  • در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که جی ۶ ال‌جی با گرفتن نمره‌ی قبولی در این آزمایش‌ها، موفق شده است همچون وی ۲۰، یک گوشی مستحکم و مقاوم در شرایط بد باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات