سامسونگ ۱۵۷ تن فلزات کمیاب و طلا از گلکسی نوت 7 بازیافت می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس بیانیه‌ی منتشر شده، سامسونگ الکترونیکس سازوکاری فراهم کرده است که می‌تواند قطعات داخلی گوشی گلکسی نوت ۷ را به‌طور کامل بازیافت کند.
تبلیغات

سامسونگ الکترونیکس در وب‌سایت کره‌ای این شرکت اعلام کرد که قصد دارد گوشی‌های گلکسی نوت ۷ تحویل گرفته شده را به‌طور کامل بازیافت کند. سال گذشته، تولید و فروش گلکسی نوت ۷ به دلیل مشکلات مربوط به انفجار باتری این گوشی، متوقف شد. طبق اعلامیه‌ی سامسونگ، انتظار می‌رود که ۱۵۷ تن فلزات کمیاب و طلا از گوشی‌های مرجوع شده، بازیافت شود. به‌جز گوشی‌های بازیافت شده، گوشی‌هایی که مجددا قابل استفاده باشد، با تعویض باتری مجددا وارد بازار خواهد شد.

سامسونگ اعلام کرده است که قطعاتی مثل ماژول‌های نمایشگر OLED، حافظه و دوربین برای تعمیر گوشی‌های دیگر استفاده یا به‌طور کامل بازیافت خواهد شد. در روند بازیافت این قطعات، فلزات خام نظیر کبالت، مس و طلا، استخراج می‌شود.

گلکسی نوت ۷

به دلیل موضوع انفجار گلکسی نوت ۷، سامسونگ با مشکلات زیادی از طرف سازمان‌های حافظت از محیط‌زیست مواجه شد؛ این موضوع، شرکت‌های دیگر را مجبور کرد که تاثیر منفی دستگاه‌های خود را بر محیط‌زیست کاهش دهند. برای مثال، شرکت اپل در فروردین‌ماه اعلام کرد که تنها از مواد قابل بازیافت در دستگاه‌هایش استفاده خواهد کرد. سامسونگ هم در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که سازوکار جدیدی را برای بازیافت دستگاه‌های خود ایجاد می‌کند و همواره پرچم‌دار حفاظت از محیط‌زیست خواهد بود. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات