گلکسی نوت FE همان گلکسی نوت 7 با باتری کوچک‌تر است

جمعه ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس کالبدشکافی iFixit، حالا می‌دانیم گلکسی نوت فن‌ادیشن دقیقا شبیه گلکسی نوت ۷ است و فقط باتری کوچک‌تری دارد.
تبلیغات

اگر شما قاب گوشی هوشمند تازه معرفی‌شده‌ی گلکسی نوت فن‌ادیشن سامسونگ را باز کنید، آنچه در دل این دستگاه مشاهده خواهید کرد با قطعات به کار گرفته‌شده در گوشی هوشمند گلکسی نوت ۷ دقیقا یکسان خواهد بود. اما تفاوت بین این دو مدل گوشی در چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که تنها تفاوت بین این دو محصول در این است که گلکسی نوت فن‌ادیشن باتری کوچک‌تری نسبت به گلکسی نوت ۷ دارد. البته وجود شباهت بین این دو فبلت چندان هم جای تعجب ندارد.

سامسونگ خود تقریبا اعلام کرده بود که مشخصات نوت فن‌ادیشن با نوت ۷ یکسان خواهد بود؛ اما حالا این موضوع تأیید شده است. متخصصان iFixit حالا دو فبلت مورد بحث را کالبدشکافی کرده‌اند تا مشخص شود قطعات داخلی این دو گوشی تا چه حد شباهت دارند.

قابلیت تعمیرپذیری گلکسی نوت فن‌ادیشن همانند گلکسی نوت ۷ اولیه، ۴ از ۱۰ است؛ زیرا این دو محصول به یکدیگر بسیار شباهت دارند. نکته‌ی دیگر اینکه گلکسی نوت فن‌ادیشن همانند گلکسی نوت ۷ منفجر نخواهد شد.

پس از اینکه گزارشات مختلفی مبنی بر آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ منتشر شد، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت طی فراخوانی تمامی گوشی‌های گلکسی نوت ۷ فروخته‌شده را جمع‌آوری کند. این شرکت با همکاری اپراتورهای موبایل، تمامی گوشی‌های مورد اشاره را از راه دور غیرفعال کرد تا بدین طریق کاربران به پس دادن این فبلت تشویق شوند و علاوه بر این امنیت آن‌ها حفظ شود.

سامسونگ برای پیدا کردن دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ تحقیقات زیادی انجام داد و سرانجام متوجه شد که وجود چند ایراد در باتری این محصول، دلیل آتش گرفتن آن بوده است. حال سامسونگ پس از تعویض بخش‌های معیوب، این گوشی هوشمند را با نام جدید گلکسی نوت فن‌ادیشن به بازار عرضه کرده است. این مدل جدید در حال حاضر فقط در کشور کره‌ی جنوبی عرضه شده است و باتری کوچک‌تر به کار گرفته‌شده در آن باعث خواهد شد عمر باتری با هر بار شارژ، نسبت به گلکسی نوت ۷ اولیه کمتر باشد. البته پیش از اعلام مشکل آتش گرفتن گلکسی نوت ۷، این تبلت بازخوردهای بسیار مثبتی از جانب کاربران و منتقدان دریافت کرده بود.

گزارش‌های مختلف حاکی از آن هستند که گلکسی نوت فن‌ادیشن در کره‌ی جنوبی فروش بسیار خوبی تجربه می‌کند و به همین دلیل شاید سامسونگ تصمیم بگیرد که این محصول را در بازارهای دیگر جهان نیز عرضه کند.

سامسونگ در اواخر سال جاری احتمالا از مدل جدید فبلت سری نوت یعنی گلکسی نوت ۸ رونمایی خواهد کرد. البته کسانی که می‌توانند با مدل سال گذشته این گوشی هوشمند کار کنند و اصراری به استفاده از جدیدترین سخت‌افزارها ندارند، می‌توانند گلکسی نوت فن‌ادیشن را با قیمتی کمتر به‌عنوان یک گزینه‌ی مناسب مد نظر داشته باشند.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات