احتمال معرفی پرچمدار اکسپریا با پردازنده‌ ساخت سونی در نمایشگاه IFA

سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق شایعه‌ای جدید، احتمالا گوشی پرچم‌دار جدید سونی از سری اکسپریا که مجهز به تراشه‌ی ساخت این شرکت است، در نمایشگاه IFA امسال معرفی شود.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۵ تاکنون، شایعاتی در مورد سونی منتشر شده مبنی بر اینکه این کمپانی در حال ساخت یک پردازنده‌ی موبایل است و حالا یک منبع ناشناس اعلام کرده که شرکت یادشده سرانجام آماده است تا از تراشه اختصاصی خود در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدیدش استفاده کند. گفته‌ می‌شود گوشی مجهز به تراشه ساخت سونی احتمالا در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ برلین رونمایی خواهد شد. جزئیات عملکرد این تراشه‌ی پردازشی هنوز مشخص نیست، اما سونی اساسا در رویداد IFA از دستگاه‌های پرچم‌دار جدیدش رونمایی می‌کند؛ بنابراین اگر این شایعه واقعی باشد و امسال تفاوتی در این روند ایجاد نشود، انتظار می‌رود عملکرد پردازنده‌ی ساخت این کمپانی حداقل در حد چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ باشد.

در شایعات قبلی گفته شده است که شرکت سونی برنامه‌ریزی کرده تا امسال در نمایشگاه ایفا از دو دستگاه جدید رونمایی کند که حداقل یکی از این دو محصول از طراحی تقریبا بدون حاشیه شبیه دو گوشی شیائومی می‌ میکس و سامسونگ گلکسی اس ۸ الهام خواهد گرفت. این تغییر بزرگ در حالی رخ خواهد داد که تاکنون طراحی گوشی‌های هوشمند سونی به نحوی بوده است که حاشیه‌های بالا و پایین محصولات این کمپانی نسبت به رقبا زیاد بوده و سونی به‌منظور قرار دادن جدیدترین تجهیزات تصویربرداری خود در دل این دستگاه‌ها از چنین سبکی در طراحی بهره گرفته است. بنابراین سونی احتمالا خود را برای یک تغییر بزرگ در طراحی گوشی‌های هوشمند آماده می‌کند و بدین ترتیب انتظار می‌رود محصولات بعدی این کمپانی از فلسفه‌ی طراحی جدید و یک سری قطعات سخت‌افزاری سفارشی بهره ببرند. ساخت و استفاده از یک پردازنده‌ی سفارشی در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و رده‌بالا باعث خواهد شد قیمت نهایی تمام‌شده‌ی این محصولات کاهش یابد و در نتیجه سونی به‌جای استفاده از جدیدترین نسل پردازنده‌های کوالکام یا حتی مدیاتک، می‌تواند با بهره گرفتن از تراشه‌های ساخت خود قیمت نهایی گوشی‌های هوشمندش را کاهش دهد.

استفاده از یک چیپ سفارشی به سونی کمک خواهد کرد تا یکپارچگی بیشتری بین نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کند و احتمالا در این شرایط قیمت این محصولات سونی نسبت به دستگاه‌های دیگر این شرکت که از پردازنده‌های دیگر کمپانی‌ها بهره می‌برند، کمتر خواهد شد. مشخصا سونی در این نوع فلسفه‌ی کاری تنها نیست و شرکت‌های دیگری چون سامسونگ، از چندین سال قبل از پردازنده‌های اختصاصی خود با نام اکسینوس در بسیاری از گوشی‌های هوشمندش استفاده کرده و حتی این دستگاه‌ها را در تعداد قابل توجهی از بازارهای کلیدی عرضه کرده است. علاوه بر این کمپانی هواوی با ساخت پردازنده‌ی اختصاصی خود به نام کرین سعی کرده با تراشه‌های ساخت کوالکام به رقابت بپردازند و اخیرا هم شیائومی تلاش‌های قابل توجهی برای تولید اولین چیپ خود انجام داده و تصمیم گرفته است به‌جای استفاده از پردازنده‌های ساخت کوالکام و مدیاتک از این تراشه در تولید برخی از گوشی‌های هوشمندش بهره ببرد. البته این خبر فعلا در حد یک شایعه است و مسلما طرفداران برند سونی از همین حالا مشتاق‌اند که در مورد قدرت و نحوه‌ی عملکرد تراشه‌ی ساخت این کمپانی جزییات کامل‌تری در دسترس قرار گیرد. در هر صورت اگر چنین پردازنده‌ای واقعی باشد، به‌احتمال زیاد در جریان برگزاری نمایشگاه IFA امسال اطلاعات بیشتری از آن به دست خواهیم آورد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات