سرمایه‌گذاری نیم میلیارد دلاری شارپ برای تولید پنل‌ اولد موبایل

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت شارپ قصد دارد معادل ۵۱۴ میلیون دلار در تولید پنل‌ اولد برای گوشی‌ هوشمند و تبلت‌، سرمایه‌گذاری کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت شارپ درصدد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۷.۴ میلیون ین (۵۱۴ میلیون دلار) برای تولید پنل‌ اولد مورد استفاده در گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ است. این شرکت ژاپنی همچنین قصد دارد سرمایه‌گذاری اندکی در تولید این نوع پنل‌ برای صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ و تلویزیون‌ انجام دهد؛ البته با وجود این سرمایه‌گذاری، شارپ همچنان به تولید پنل‌ ال‌سی‌دی برای تلویزیون‌ و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ادامه خواهد داد. بر اساس گزارش منتشرشده، کارخانه‌های تولید پنل‌ اولد شارپ، تا پایان سال ۲۰۱۸ به بهره‌برداری می‌رسند.

شارپ دستگاه‌های الکترونیکی مختلفی به بازار ارائه می‌کند؛ به‌علاوه، این شرکت مسئول تولید نمایشگر برای تعداد زیادی از تولیدکنندگان دیگر است. در حال حاضر پنل‌ ال‌سی‌دی کاربرد بیشتری در مقایسه با پنل‌ اولد دارد؛ ولی تحلیل بازار نشان می‌دهد که تا پایان سال آینده‌ی میلادی، اکثر گوشی‌های هوشمند از نمایشگر اولد استفاده خواهد کرد. بازار پنل‌ اولد تا به امروز در اختیار شرکت سامسونگ بوده است؛ ولی سرمایه‌گذاری عظیم شارپ و ال‌جی در کارخانه‌های تولید پنل‌ اولد نشان می‌دهد که در آینده‌ی نزدیک، شاهد کاهش سهم بازار سامسونگ در این حوزه خواهیم بود.

شارپ

علاوه بر تغییر استراتژی از تولید پنل‌ ال‌سی‌دی به اولد، شارپ قصد دارد تغییرات دیگری هم در روند کاری خود ایجاد کند؛ طبق گزارش‌های منتشرشده، این شرکت در حال تولید یک گوشی هوشمند با نمایشگر کاملا بدون حاشیه و نسبت تصویر ۱۷:۹ است. این گوشی تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات