اولین تصویر رندر شده از اکسپریا زد 4 فاش شد؛ بهبود‌های جزئی در طراحی [بروز رسانی: تصاویر جدید]

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون اطلاعات زیادی درباره اکسپریا زد 4 سونی فاش شده است. از ابعاد تا مدل دوربین این دستگاه در شایعات مختلف مورد بحث قرار گرفته و بالاخره امروز تصویر رندر شده از اکسپریا زد 4 نیز منتشر شد. به لطف Onleaks@ می‌توانید در بالا اولین تصویر از پرچم‌دار بعدی سونی را مشاهده کنید.
تبلیغات

ابعاد قاب دور این این دستگاه ۱۴۶.۳ در ۷۱.۹ در ۷.۲ میلی‌متر است. با این ابعاد مشخص است که اکسپریا زد 4 تفاوتی در اندازه با زد 3 نخواهد کرد و به احتمال فراوان اکسپریا زد 4 نیز نمایشگری ۵.۲ اینچی خواهد داشت.

تصویر رندری که در بالا مشاهده می‌کنید، از جهات مختلف ما را به یاد پرچم‌دار‌های قبلی سونی و مخصوصا اکسپریا زد 3 می‌اندازد. همانطور که در تصویر مشخص است لبه‌های کناری دستگاه تنها تغییراتی کوچک نسبت به زد 3 پیدا کرده‌اند، بلندگوی دستگاه به بخش بالایی لبه شیشه‌ای منتقل شده و به نظر نمی‌رسد دکمه‌های تنظیم صدا نیز شبیه به زد 3 در میانه دستگاه قرار گرفته باشند و به نظر کمی به سمت بالا آمده‌اند. 

احتمالا در طراحی بلندگوی دستگاه، همین طراحی در بخش پایینی اکسپریا زد 4 تکرار شده و شکاف‌های بلندگو به لبه شیشه‌ای پایین گوشی منتقل شده باشد. همچنین نکته ریز دیگری که در این تصویر مشخص است، در مقایسه با اکسپریا زد 3، در زد 4 جایگاه سنسور مجاورت با دوربین جلویی جا به جا شده است.

این تغییر‌های انجام شده در اکسپریا زد 4 را نمی‌توان بزرگ به حساب آورد اما سونی در بخش مشخصات فنی قطعا این دستگاه را نسبت به زد 3 قدرتمند‌تر کرده است. اینطور که گفته می‌شود سنسور IMX230، اندروید 5.0.2، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دارگون ۸۱۰ بعلاوه ۳ گیگابایت حافظه رم DDR4 و البته ظرفیت باتری بهتر در این دستگاه به کار خواهد رفت. 

بروز رسانی:

بلاگ فرانسویی Nowhereelse.fr تصاویر بیشتری را از اکسپریا زد ۴ سونی فاش کرده است. اگر این تصاویر واقعی باشند، زد ۴ از نظر شکل و شمایل ظاهری تفاوت چندانی با زد ۳ نمی‌کند. با وجود استفاده از سنسور دوربین متفاوت در این دوربین باز هم سونی موفق شده تا آن را بدون ایجاد برآمدگی در قسمت پشت دستگاه، در دل بدنه جای دهد.

sonyxperiaz4topleak-630x399
اکسپریا زد 4

از آنجایی که در تصویر پشتی لوگوی سونی دیده نمی‌شود می‌توان به این نتیجه رسید که یا این تصاویر واقعی نیستند یا هنوز نهایی نشده‌اند. این احتمال وجود دارد که محصول نهایی با آنچه در این تصاویر مشاهده کردیم متفاوت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات