گوگل عملکرد نکسوس 6 را با اندروید 5.1 بهینه و پرسرعت کرده است

سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا اندروید نسخه‌ی ۵.۱ را برای گوشی‌های سری نکسوس ارائه کرده است. به گزارش یکی از توسعه‌دهندگان مشهور XDA و سازنده کرنل محبوب franco.kernel، در این نسخه ویژگی‌های بسیاری ارائه شده که از جمله‌ی آن می‌توان به عملکرد بهتر نکسوس ۶ و همچنین بهبود در مصرف باتری اشاره کرد.
تبلیغات

این بروزرسانی جدید هر ۴ هسته چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۰۵ را هم‌زمان فعال نگه‌ می‌دارد، در حالی که پیش از این برخی از هسته‌ها به حالت بیکار یا بی‌استفاده قرار می‌گرفتند. بنابراین پردازنده‌ی گوشی می‌تواند از تمام توان همه‌ی هسته‌ها برای پردازش استفاده کرده و کارهای پردازشی را بین‌ آن‌ها تقسیم کند؛ در این حالت میزان کندی و لگ کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین بهینه‌سازی در ران‌تایمِ ART نیز باعث افزایش کارایی سیستم شده است.

گوگل در مورد عمر شارژ باتری هم تغییراتی در نحوه‌ی پردازش اعمال کرده است؛ به این صورت که انتقال پروسه‌ها از یک هسته به یک هسته‌ی دیگر غیرفعال شده است. روال به این صورت بود که پروسه‌‌ای از هسته‌ی A  به هسته‌ی B  جهت پردازش انتقال می‌یافت و این انتقال به صورت مدام بین هسته‌ها انجام می‌شد. از آنجایی که این کار مصرف باتری را بسیار بالا می‌برد و ویژگی مهمی به نظر نمی‌آمد، گوگل آن را در این بروز رسانی غیر فعال کرد تا مصرف باتری بهینه‌تر شده و شارژ بیشتری را نگه دارد.

 بسیاری از کاربران از زمانی که این بروزرسانی را نصب کرده‌اند، مصرف بهتر باتری توسط گوشی خود را گزارش کرده‌اند. البته هنوز مشخص نیست که گوشی نکسوس ۵ هم به همین صورت تغییرات و عملکرد بهتری را پس از این بروزرسانی دریافت کرده است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات