گوشی ویندوزفونی ۵۵ دلاری مایکروسافت در راه است

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت درصدد عرضه یک گوشی ارزان قیمت 55 دلاری مجهز به سیستم عامل ویندوزفون است. به نظر می‌‌رسد این شرکت قصد دارد گوشی‌های ویندوزفونی را جایگزین محصولات رده پایین و ارزان قیمت قبلی نوکیا کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

استفن الوپ با توجه به گزارش‌های مالی که اخیرا منتشر شده، معتقد است مایکروسافت مجبور نیست به اندازه سرویس‌های خود، از دستگاه‌ها و گوشی‌های ویندوزفونی درآمدزایی داشته باشد.

او می‌گوید:

اگر قرار بود من به فروش سخت‌افزار مشغول باشم، تنها راهی که می‌توانستم درآمد داشته باشم سود ناخالص دستگاه‌ها بود. مایکروسافت تسلط کاملی روی بخش‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری دارد و در نتیجه می‌توانیم تجربه‌ای کامل را به مشتریان منتقل کرده و قیمت تمام شده آن را خیلی پایین بیاوریم چون تمامی اهرم‌های لازم در اختیار ماست. می‌توانیم از سرویس بینگ برای جستجو و درآمدزایی استفاده کنیم. اما اگر شما فقط تولید کننده سخت‌افزار باشید، کارتان سخت خواهد بود.

این موضوع نشان می‌دهد مایکروسافت قصد ورود جدی به بازار گوشی‌های ساده را دارد و نه تنها به عنوان یک میانبر برای افزایش سهم خود از بازار به آن نگاه می‌کند، بلکه در بلند مدت سود زیادی را به جیب این کمپانی می‌ریزد.

image29

دستگاهی که قرار است به عنوان یک گوشی پایین رده توسط مایکروسافت عرضه شود با نام RM-1099 شناخته خواهد شد که ظاهر ردموندی‌های در حال تست این محصول در هند هستند. براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Zauba این گوشی فقط 55 دلار قیمت دارد و ارزان‌ترین دستگاه ویندوزفونی خواهد بود.

Zauba همچنین اعلام کرده که این گوشی به یک نمایشگر 4 اینچی مجهز شده و از دو سیم کارت پشتیبانی خواهد کرد. پیشتر نیز شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه این دستگاه از دوربین پشت 2 یا 3 مگاپیکسلی، 1 گیگابایت رم، 8 گیگابایت فضای داخلی و پردازنده دو هسته‌ای اسنپ‌دراگون بهره خواهد برد.

مایکروسافت کماکان 10 درصد سهم بازار گوشی‌های ارزان قیمت هند را از آن خود کرده و با سهم 17 درصدی سامسونگ خیلی فاصله ندارد. تجارت گوشی‌های هوشمند آنها در کشور هند خیلی کمرنگ‌تر است.

گوشی جدید مایکروسافت با قیمت باورنکردنی می‌تواند رقیب سرسختی برای گوشی‌های ارزان قیمت بوده و شاید نقطه عطفی برای رشد سهم ویندوزفون در بازار باشد.

به نظر شما این گوشی 55 دلاری با سیستم عامل ویندوزفون می‌تواند رقیب گوشی‌های ارزان قیمت اندرویدی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات