چرا گلکسی اس6 سامسونگ نسخه مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ندارد؟

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها قبل از معرفی گوشی‌های جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس6 و اس6 اج کاملا مشخص شده بود که این غول کره‌ای از چیپ‌های اسنپ‌دراگون روی پرچمداران خود استفاده نخواهد نکرد. گلکسی اس6 و اس6 اج سامسونگ به پردازنده اگزینوس 7420 مجهز شده‌اند و خبری از سیستم روی یک چیپ‌ قدرتمند اسنپ‌دراگون 810 نیست. اما سوال اصلی اینجاست که چرا؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 مدیر عامل سامسونگ، جی‌کی شین در مصاحبه‌ای با The Korea Times اعلام کرد که همکاری با اسنپ‌دراگون همچنان به وقت خود باقی است و همچون گذشته ادامه می‌یابد، ولی بهره‌گیری از سیستم روی یک چیپ اگزینوس 7420 سامسونگ روی هر دو پرچمدار جدید این کمپانی به این دلیل بود که پردازنده اسنپ‌دراگون 810 به اندازه کافی برای این دو دستگاه مناسب نبود.

به گفته شین، رسالت همیشگی سامسونگ برای متمایز کردن محصولاتش از دیگر رقبا، استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد و قطعات است، بنابراین کاملا مشخص است که او می‌خواهد به برتری تراشه اگزینوس نسبت به رقیب خود در کوالکام اشاره کند. البته به عقیده شین لیتوگرافی 14 نانومتری اگزینوس 7420 نشان می‌دهد که این پردازنده از اسنپ‌دراگون 810 قوی‌تر است و نسبت به هر سیستم روی یک چیپ دیگر موجود در بازار برای دستگاه‌های موبایل، مصرف انرژی کمتری دارد.

مدیر عامل سامسونگ همچنین معتقد است که گلکسی اس6 به افزایش قیمت سهام این غول کره‌ای کمک می‌کند و در ادامه گفتگوی خود با ٰThe Korea Times به خطرناک نبودن رقبای چینی به دلیل استفاده سامسونگ از نوآوری و کاربرد دائمی تکنولوژی‌های مختلف اشاره می‌کند.

به نظر شما واقعا پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ از اسنپ‌دراگون 810 کوالکام قوی‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات