ZTE پرچمدار جدید خود، Grand S3 را معرفی کرد؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور Eyeprint

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی چینی ZTE یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، نسل جدید پرچمدار خود را معرفی کرد. این گوشی از نظر ظاهر و بسیاری از امکانات فنی شبیه به پرچمداران عرضه شده در سال 2014 است؛ با این تفاوت که Grand S3 مجهز به یک سنسور ویژه است که آن را منحصر به فرد می‌سازد.
تبلیغات

Grand S3 اولین گوشی‌هوشمند جهان است که به سنسور بیومتریک تشخیص چشم (Eyeprint) مجهز است. کاربرد این سنسور درست شبیه به سنسور تشخیص اثر انگشت بوده و در موارد امنیتی به کار می‌رود.

این گوشی مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1080p، تراشه اسنپ‌دراگون 801 با چهار هسته پردازشی Krait 400 با توان 2.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و سه گیگابایت حافظه رم است. حافظه‌ی داخلی این گوشی دارای ظرفیت 16 گیگابایت بوده و قابلیت اضافه‌کردن حافظه خارجی نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین قابلیت استفاده از شبکه‌های LTE و Wi-Fi ac نیز وجود دارد.

Grand S3 به همراه اسپیکر با قابلیت Dolby Sound و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی عرضه شده و تحت سیستم‌عامل اندروید 4.4 یا کیت‌کت کار می‌کند.

با بررسی اجمالی Grand S3 متوجه می‌شویم که این گوشی از نظر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری چیز جدیدی برای عرضه‌کردن ندارد و درست شبیه به پرچمداران عرضه شده در سال 2014 است. اما نکته‌ای که این گوشی را نسبت به هر گوشی دیگر متمایز می‌سازد مجهز بودن آن به فناوری‌ای است که برای اولین بار در یک گوشی‌هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری جدید که Eyeprind ID نام دارد و توسط کمپانی EyeVerify توسعه یافته است به منظور تشخیص هویت در انجام امور مربوط به پرداخت پول، باز کردن قفل دستگاه یا دسترسی به منابع اطلاعاتی ایمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته نکته مهم در این بین اینجاست که اسکن کردن چشم به وسیله این فناوری قدری زمان‌بر بوده و همانند اسکن‌کردن اثر انگشت دست سریع نیست؛ اما ویژگی بارز چنین سنسوری ایمنی آن است که در مقایسه با سنسورهای تشخیص اثر انگشت بسیار امن‌تر خواهد بود. از آنجایی که برای اسکن کردن می‌بایست هر دو چشم به صورت مجزا اسکن شده و این کار به وسیله دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی به انجام می‌رسد که فاقد فلاش LED است، باز کردن قفل دستگاه یا پرداخت پول توسط این فناوری در محیط‌های کم نور عملاً امکان پذیر نخواهد بود.

ZTE تضمین کرده که از این فناوری جدید در تمامی گوشی‌های سری Grand که در آینده معرفی خواهند شد نیز استفاده می‌کند.

گرند S3 در حال حاضر جهت فروش در بازار چین با قیمت 2999 یوآن معادل 430 یورو عرضه شده است. هنوز اطلاعاتی مبنی بر عرضه این گوشی در بازارهای جهانی در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات