بنچ‌مارک GeekBench اکسپریا زد 4 سونی بدست آمد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اندکی پس از مشاهده‌ی بنچ‌مارک گلکسی اس 6، بنچ‌مارک منتسب به اکسپریا زد ۴ نیز فاش شد. این بار اکسپریا زد ۴ سونی زیر آزمایش ابزار GeekBench قرار گرفته که اطلاعات جالبی از پرچمدار بعدی سونی در اختیارمان قرار می‌دهد.
تبلیغات

 این بنچ‌مارک، پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 را برای پرچمدار سونی تایید می‌کند که در این لحظه اندروید 5.02 آبنبات چوبی را به اجرا درآورده است. شایعات پیشین حکایت از حافظه‌ی رم 4 گیگابایتی داشتند که البته در بنچ‌مارک بدست آمده شاهد 3 گیگابایت حافظه‌ی دسترسی تصادفی (رم) هستیم.

چیپ‌ست MSM8994 کوالکام که بعنوان اسنپدراگون 810 شناخته می‌شود از 4 هسته‌ی پردازشی Cortex-A57 و 4 هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با معماری big.LITTLE آرم بهره می‌برد. در بنچ مارک منتسب به اکسپریا زد ۴ این پردازنده تنها فرکانس کاری 1.55GHz را نمایش می‌دهد که حداکثر توان هسته‌های A53 است. این در حالی است که هسته‌های A57 تا فرکانس کاری 2GHz قابل ارتقا هستند.

از نظر پردازش گرافیکی، Adreno 430 جایگزین مدل 420 در اسنپدراگون 805 شده است. قرار است این واحد پردازش گرافیکی جدید، تا 30 درصد عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد که با میزان وعده داده شده در خصوص بهبود عملکرد Cortex-A57 همخوانی دارد.

z4

متاسفانه ابزار GeekBench به ثبت بنچ‌مارک‌های مبتنی بر پردازنده گرافیکی می‌پردازد و حتی رزولوشن صفحه‌نمایش را نیز در اختیارمان قرار نمی‌دهد. با این حال برخی شایعات از این مساله حکایت دارند که سونی  Xperia Z4 را در دو مدل صفحه‌نمایش با رزولوشن 1080p و QHD ارائه خواهد کرد. هیچ اطلاعاتی نیز در خصوص دوربین دستگاه در دست نیست اما گزارش‌های تایید نشده مدعی به کار گیری سنسور 21 مگاپیکسلی IMX230 در دوربین اکسپریا زد ۴ هستند.

اکسپریا زد ۴ تاییدیه‌ی مورد نیاز خود را از  FCC و نهادهای مربوط در ژاپن و اندونزی دریافت کرده و با توجه به شایعات گوناگونی که در خصوص آن بدست آمده می‌توان گفت این پرچمدار نیز تقریبا آماده‌ی معرفی است. البته گزارش‌هایی نیز وجود دارد که بصورت نیمه‌رسمی صحبت از افزایش فاصله‌ی میان عرضه‌ی پرچمدار توسط سونی و ارائه‌ی اکسپریا زد ۴ در تابستان به میان می‌آورند. اگرچه می‌توان در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC) گوشه چشمی به معرفی احتمالی زد ۴ داشت، اما به تازگی اعلام شده سونی در نمایشگاه امسال حضور پررنگی ندارد. این احتمال نیز همچنان به قوت خود باقی است که سونی در مراسم اختصاصی خود به رونمایی از پرچمدار 2015 اکسپریا بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات